Del 25 al 28 de abril, dos jornadas de competición y 1.060 km de recorrido, 27 tramos de regularidad y con la gastronomía y el entorno privilegiado de Palamós 

Definidos los detalles de la XVI edición del Rally Costa Brava Històric 



- La cita proclamará al nuevo Campeón de Europa FIA de Regularidad

El Rally Costa Brava Històric 2019, prueba de regularidad para automóviles y motocicletas clásicas que organiza RallyClassics, celebrará su XVI edición del 26 al 28 de abril con la localidad marinera de Palamós como centro neurálgico, lo que conlleva un entorno privilegiado y una gastronomía privilegiada, en plena Costa Brava, con una configuración del rally que hará las delicias de los participantes.

Por segundo año consecutivo, el Rally Costa Brava Històric será la única prueba puntuable para el ‘FIA Trophy’, lo que equivale a decir que al finalizar la prueba se sabrá el nombre del nuevo campeón de Europa de regularidad en Rallyes Históricos. Será una prueba por todo lo alto, con una inscripción de lujo que en estos momentos ya suma 89 inscritos, de los cuales 32 son extranjeros. La base de carrera tendrá una ubicación inmejorable en el Hotel Trias, en pleno Passeig Marítim de Palamós, donde estará instalado el podio de salida y llegada, así como el parque cerrado y el tramo espectáculo con el que se inicia cada etapa.

La gastronomía alcanzará, como ya es tradición en esta prueba, el nivel más relevante, con paradas en un lugar ‘aristocrático’ como es el Mas Can Heras –imponente casal documentado de 1274 y que ahora forma parte de los establecimientos que regentan el grupo Brugarol– y en un restaurante con una estrella Michelin, como es Ca l’Enric, en la incomparable Vall de Bianya. Todo ello acompañado de un recorrido exigente y al mismo tiempo divertido, con 1.060 km por parajes de gran belleza y 27 tramos de regularidad que conformarán casi la mitad del itinerario, por carreteras del centro de Catalunya –habrá una parada en Viladrau– y también próximas al mar, en la demarcación de Girona.

Los detalles exactos del recorrido no se sabrán hasta el día anterior a la salida, en concreto el 25 de abril a las 19 horas, momento de su publicación oficial. Las verificaciones en Palamós, auténtico núcleo de un rally que tiene un magnífico acomodo en esta villa marítima, se habrán realizado esa misma jornada a partir de las 16h00, en el Port Esportiu-Marina Palamós.

El programa previsto es el siguiente:

1ª etapa

26 de abril, 15h00: Salida del primer participante desde Palamós (Passeig Marítim)
27 de abril, 02h30: Llegada a Palamós (Passeig Marítim) del primer participante

2ª etapa

27 de abril, 10h00: Salida del primer participante desde Palamós (Passeig Marítim)
28 de abril, 00h30: Llegada a Palamós (Passeig Marítim) del primer participante. Final del rally
 
A las 11h del 28 de abril tendrá lugar el reparto de premios en el podio de Palamós.

Presentación oficial en el premiado Celler Brugarol
Palamós se vuelca en la celebración de este rally tan especial para todos los participantes, ofreciendo lo mejor de la zona, la hospitalidad de sus gentes y también la belleza de sus parajes. El jueves 25 de abril, a las 16h y tras una comida, se celebrará la presentación oficial del rally, con la publicación del recorrido y la lista de participantes, en un marco extraordinario: el Celler Brugarol emplazado en la Finca Bell-Lloch de Palamós. Solo por la espectacularidad del premiado proyecto arquitectónico de la bodega, el encuentro pasa a ser todo un lujo.

Ese mismo día, a partir de las 20 horas, todos los participantes estarán invitados al “Welcome Tapas Rally Palamós”, por los principales establecimientos de restauración de la localidad, donde podrán disfrutar de una selección de los productos de la zona, muy propios de una población gourmet como es la que acoge la prueba.

Palmarés del Rally Costa Brava Històric
2018 – XV – David Nogareda-Sergi Giralt (España/Porsche 911 S)
2017 – XIV – Carles Fortuny-Carles Jiménez (España/Lancia Beta Coupé)
2016 – XIII – Yves Deflandre-Joseph Lambert (Bélgica/Porsche 911)
2015 – XII – Víctor Sagi Sr-Víctor Sagi Jr (España/Porsche 911 S)
2014 – XI – Lluís Pallí-Guillem Buscarons (España/Innocenti Mini Cooper)
2013 – X – Yves Deflandre-Joseph Lambert (Bélgica/Porsche 911)
2012 – IX – José Lareppe-Joseph Lambert (Bélgica/Opel Ascona)
2011 – VIII – Carles Miró-Jesús Arriezu (España/Porsche 911)
2010 – VII – Raymond Horgnies-Christophe Hayez (Bélgica/Porsche 911)
2009 – VI – Joao Mexia-Nuno Sales (Portugal/Porsche 911)
2008 – V – Salvador Tallada-Toni Bagó (España/VW Golf)
2007 – IV – Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Italia/Autobianchi A-112)
2006 – III – Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Italia/Autobianchi A-112)
2005 – II – Antonio Zanini-Glòria Zanini (España/Porsche 911)
2004 – I – Jaume Tobella-Alex Santacatalina (España/Porsche 911)

Un año más, el Rally Costa Brava Històric es posible gracias a la total involucración del Ayuntamiento de Palamós, de l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (FECOTUR), Aigua de Vilajuïga, Grupo Brugarol, Port Esportiu-Marina Palamós, así como de la Diputació de Girona, de la Generalitat EsportCat. Además, RallyClassics cuenta con el soporte del rotativo Sport, Blunik, Àgora, Xternalia, Moritz, Coca-Cola, Cover Classic, Suprametal, Repeat.es, APPsesor y SEAT.

---

Del 25 al 28 d'abril, dues jornades de competició i 1.060 km de recorregut, 27 trams de regularitat i amb la gastronomia i l'entorn privilegiat de Palamós

Definits els detalls de la XVI edició del Rally Costa Brava Històric

- La cita proclamarà al nou Campió d'Europa FIA de Regularitat

El Rally Costa Brava Històric 2019, prova de regularitat per a automòbils i motocicletes clàssiques que organitza RallyClassics, celebrarà la seva XVI edició del 26 al 28 d'abril amb la localitat marinera de Palamós com a centre neuràlgic, la qual cosa comporta un entorn privilegiat i una gastronomia privilegiada, en plena Costa Brava, amb una configuració del ral·li que farà les delícies dels participants.

Per segon any consecutiu, el Rally Costa Brava Històric serà l'única prova puntuable per al ‘FIA Trophy’, la qual cosa equival a dir que en finalitzar la prova se sabrà el nom del nou campió d'Europa de regularitat en Ral·lis Històrics. Serà una prova en gran, amb una inscripció de luxe que en aquests moments ja suma 89 inscrits, dels quals 32 són estrangers. La base de cursa tindrà una ubicació immillorable a l'Hotel Trias, en ple Passeig Marítim de Palamós, on estarà instal·lat el podi de sortida i d’arribada, així com el parc tancat i el tram espectacle amb el qual s'inicia cada etapa.

La gastronomia aconseguirà, com ja és tradició en aquesta prova, el nivell més rellevant, amb parades en un lloc ‘aristocràtic’ com és el Mas Can Heras –imponent casal documentat de 1274 i que ara forma part dels establiments que regenten el grup Brugarol– i en un restaurant amb una estrella Michelin, com és Ca l’Enric, en la incomparable Vall de Bianya. Tot això acompanyat d'un recorregut exigent i al mateix temps divertit, amb 1.060 km per paratges de gran bellesa i 27 trams de regularitat que conformaran gairebé la meitat de l'itinerari, per carreteres del centre de Catalunya –hi haurà una parada a Viladrau– i també pròximes al mar, en la demarcació de Girona.

Els detalls exactes del recorregut no se sabran fins el dia anterior a la sortida, en concret el 25 d'abril a les 19 hores, moment de la seva publicació oficial. Les verificacions a Palamós, autèntic nucli d'un ral·li que té un magnífic acomodament en aquesta vila marítima, s'hauran realitzat aquesta mateixa jornada a partir de les 16h00, al Port Esportiu-Marina Palamós.

El programa previst és el següent:

1a etapa
26 d'abril, 15h00: Sortida del primer participant des de Palamós (Passeig Marítim)
27 d'abril, 02h30: Arribada a Palamós (Passeig Marítim) del primer participant

2a etapa
27 d'abril, 10h00: Sortida del primer participant des de Palamós (Passeig Marítim)
28 d'abril, 00h30: Arribada a Palamós (Passeig Marítim) del primer participant. Final del ral·li

A les 11h del 28 d'abril tindrà lloc el repartiment de premis al podi de Palamós.

Presentació oficial al premiat Celler Brugarol
Palamós es bolca en la celebració d'aquest ral·li tan especial per a tots els participants, oferint el millor de la zona, l'hospitalitat de la seva gent i també la bellesa dels seus paratges. El dijous 25 d'abril, a les 16h i després d'un dinar, se celebrarà la presentació oficial del ral·li, amb la publicació del recorregut i la llista de participants, en un marc extraordinari: el Celler Brugarol emplaçat a la Finca Bell-Lloch de Palamós. Només per l'espectacularitat del premiat projecte arquitectònic del celler, la trobada passa a ser tot un luxe.

Aquest mateix dia, a partir de les 20 hores, tots els participants estaran convidats al “Welcome Tapas Rally Palamós”, pels principals establiments de restauració de la localitat, on podran gaudir d'una selecció dels productes de la zona, molt propis d'una població gourmet com és la que acull la prova.

Palmarès del Rally Costa Brava Històric
2018 – XV – David Nogareda-Sergi Giralt (Espanya/Porsche 911 S)
2017 – XIV – Carles Fortuny-Carles Jiménez (Espanya/Lancia Beta Coupé)
2016 – XIII – Yves Deflandre-Joseph Lambert (Bèlgica/Porsche 911)
2015 – XII – Víctor Sagi Sr-Víctor Sagi Jr (Espanya/Porsche 911 S)
2014 – XI – Lluís Pallí-Guillem Buscarons (Espanya/Innocenti Mini Cooper)
2013 – X – Yves Deflandre-Joseph Lambert (Bèlgica/Porsche 911)
2012 – IX – José Lareppe-Joseph Lambert (Bèlgica/Opel Ascona)
2011 – VIII – Carles Miró-Jesús Arriezu (Espanya/Porsche 911)
2010 – VII – Raymond Horgnies-Christophe Hayez (Bèlgica/Porsche 911)
2009 – VI – Joao Mexia-Nuno Sales (Portugal/Porsche 911)
2008 – V – Salvador Tallada-Toni Bagó (Espanya/VW Golf)
2007 – IV – Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Itàlia/Autobianchi A-112)
2006 – III – Carlo Fiorito-Luigia Fiorito (Itàlia/Autobianchi A-112)
2005 – II – Antonio Zanini-Glòria Zanini (Espanya/Porsche 911)
2004 – I – Jaume Tobella-Alex Santacatalina (Espanya/Porsche 911)

Un any més, el Rally Costa Brava Històric és possible gràcies al suport de l'Ajuntament de Palamós, de l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (FECOTUR), Aigua de Vilajuïga, Grup Brugarol, Port Esportiu-Marina Palamós, així com de la Diputació de Girona, de la Generalitat EsportCat. A més, RallyClassics compta amb el suport del rotatiu Sport, Blunik, Àgora, Xternalia, Moritz, Coca-Cola, Cover Classic, Suprametal, Repeat.es, APPsesor i SEAT.

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es