Un Festival de la Velocidad-Legado María de Villota para el recuerdo 



· Extraordinario punto final a las Blancpain GT Series 2019 
· Albert Costa impulsa la victoria de Lamborghini 
· Agitado ambiente y actividad frenética en el paddock
· Emotiva exposición del Legado María de Villota
· Éxito del MOD·A·S Car Show, con 300 participantes

El Festival de la Velocidad de Barcelona-Legado María de Villota, que ha tenido como marco el Circuit de Barcelona-Catalunya, ha ido creciendo en intensidad durante el fin de semana hasta que hoy domingo se ha convertido en un animado revoltijo de ingenieros, mecánicos, pilotos, periodistas y público, conformando entre todos un multitudinario evento, sin duda el que aporta más vehículos y pilotos en un mismo fin de semana de carreras al Circuit.

La última prueba de las Blancpain GT Series ha sido totalmente atípica al empezar con una fuerte salida de pista que ha supuesto una neutralización tras el safety car de unos 50 minutos. Una verdadera catástrofe para los líderes de la Endurance Cup, Miguel Molina-Davide Rigon-Mikhail Aleshin y su equipo SMP Racing Ferrari que sufrían un pinchazo en la primera vuelta y se veían relegados a las últimas posiciones. No solo se desvanecía su ventaja sino que solo disponían de dos horas para una imposible remontada. En cabeza de carrera sin embargo dos españoles, Albert Costa, contratado en el último momento sustituyendo a Dennis Lind en el equipo Orange 1 FFF Lamborghini en primera posición y Álex Riberas del Belgian Audi Club Team WRT, tercero.

A falta de 40 minutos para el final, el Ferrari nº 72 de Miguel Molina-Davide Rigon-Mikhail Aleshin había alcanzado la 12ª posición y parecía posible que llegara al 8º puesto, suficiente para conseguir la victoria en la Endurance Cup, pero un error de Miguel Molina que embestía el Bentley de Soucek-McLeod-Soulet, les suponía un serio contratiempo que definitivamente les alejaba del título. Gran victoria en la carrera, en las Blancpain GT Series y en la Endurance Cup del equipo Orange1 FFF Racing Team Lamborghini y para sus pilotos Marco Mapelli y Andrea Caldarelli (Dennis Lind estaba ausente), con la brillantísima aportación de Albert Costa, victorioso en la carrera aportando con su esfuerzo una parte del título conseguido.

El espacio del paddock, flanqueado a ambos lados por los camiones-taller y por los imponentes hospitalities de los equipos y la organización, se ha transformado en la avenida principal en la que también se formaban las pre-parrillas de las carreras. El punto culminante ha sido la coincidencia de la sesión de firmas de autógrafos del conjunto de pilotos de las Blancpain GT Series con la pre-parrilla de la Porsche Carrera Cup, que ha convertido el centro del paddock en un hervidero de coches y de público entregado al automovilismo.

Mientras tanto se habían disputado las últimas tandas de calificación y debutaban las carreras, espectaculares y muy competidas todas ellas. A lo largo del fin de semana, el Legado María de Villota no ha dejado indiferente a nadie, empezando por la cena benéfica que tuvo lugar el jueves 26 en la recta del Circuit y que fue todo un éxito. El público ha visitado la exposición del piso Box 12, un recorrido por la vida de María de Villota, aún más emocionante cuando se coincidía con sus padres, presentes en el Festival durante todo el fin de semana. Muchas fotografías de María, de su carrera deportiva pero también de su vida familiar, monos de competición, botines, cascos y también un kart y el monoplaza de la Superleague (situado en el paddock), que recordaban a la talentosa piloto y mujer que ha dejado una huella imborrable y que permanece bien presente por el movimiento solidario que sigue manteniendo vivo su Legado.

Éxito también para la concentración MOD·A·S Car Show, que ha alcanzado los 300 participantes en esta edición 2019, demostrando el tirón que tiene el espectáculo de los coches modificados. Modelos de todos los tiempos transformados en los aspectos más diversos, todo un horizonte de posibilidades concentrados en un multitudinario show.

Jesús Pozo, CEO de Escudería Targa Iberia y máximo responsable del Festival de la Velocidad de Barcelona-Legado María de Villota, pone el punto y final a este magnífico evento: “Hemos vivido un Festival que ha cumplido con creces las expectativas que nos habíamos marcado. El numeroso público, muy cercano a las 20.000 personas en todo el fin de semana, lo ha podido apreciar. No hay otro evento en España que reúna tal cantidad de coches y de pilotos en competición, todos de la máxima calidad y nivel, lo que confirma a nuestro Festival, de la mano de SRO, como una de las reuniones de GT más importantes del mundo”.

“Además, estamos muy satisfechos por lo bien que ha calado el mensaje solidario que hemos querido proyectar conjuntamente con el Legado María de Villota. Tanto los responsables de la Fundación Ana Carolina Díez Mahou, como Emilio de Villota y su familia, están realmente agradecidos por las aportaciones que se han recibido a través de las actividades solidarias realizadas durante el Festival, gracias a las que se podrán financiar más de 2.000 tratamientos para niños con enfermedades neuromusculares y mitocondriales. Ha sido un evento en el que se ha podido demostrar que la familia del motor sport también puede aportar su granito de arena en favor de los más desfavorecidos”.


El Festival de la Velocidad de Barcelona de 2020 tendrá lugar los días 9, 10 y 11 de octubre y será la 10ª y última prueba puntuable para las GT World Challenge Europe.

Para más información:
https://festivaldelavelocidad.com

#MotorSolidario
#FestivalVelocidadBcn

------------------------------------------------

Un Festival per al record

• Extraordinari punt final a les Blancpain GT Series 2019
• El català Albert Costa impulsa la victòria de Lamborghini 
• Magnífic ambient i activitat frenètica en el pàdoc
• Emotiva exposició i activitats del Legado María de Villota
• Èxit del MOD·A·S Car Show, amb 300 participants

El Festival de la Velocitat de Barcelona-Legado María de Villota, que ha tingut com a marc el Circuit de Barcelona-Catalunya, ha anat creixent en intensitat durant el cap de setmana fins que avui diumenge s'ha convertit en un animat moviment constant d'enginyers, mecànics, pilots, periodistes i públic, fent entre tots un multitudinari esdeveniment, sens dubte el que aporta més vehicles i pilots en un mateix cap de setmana de competició al Circuit.

L'última prova de les Blancpain GT Series ha estat totalment atípica en començar amb una forta sortida de pista que ha suposat una neutralització, amb el cotxe de seguretat, d'uns 50 minuts. Una veritable catàstrofe per als líders de la Endurance Cup, Miquel Molina-Davide Rigon-Mikhail Aleshin i el seu equip SMP Racing Ferrari, que patien una punxada en la primera volta i es veien relegats a les últimes posicions. No només s'esvaïa el seu avantatge sinó que només disposaven de dues hores per a una impossible remuntada. Al capdavant de la cursa no obstant això dos catalans, Albert Costa, contractat en l'últim moment per substituir a Dennis Lind en l'equip Orange 1 FFF Lamborghini, en primera posició, i Álex Riberas del Belgian Audi Club Team WRT, tercer.

Mancant 40 minuts per al final, el Ferrari núm. 72 de Miquel Molina-Davide Rigon-Mikhail Aleshin havia aconseguit la 12a posició i semblava possible que arribés al 8è lloc, suficient per a aconseguir la victòria en la Endurance Cup, però un error de Miquel Molina, que envestia el Bentley de Soucek-McLeod-Soulet, els suposava un seriós contratemps que definitivament els allunyava del títol. Gran victòria en la cursa, en les Blancpain GT Series i en la Endurance Cup de l'equip Orange1 FFF Racing Team Lamborghini i per als seus pilots Marco Mapelli i Andrea Caldarelli (Dennis Lind estava absent), amb la brillantíssima aportació d'Albert Costa, victoriós en la cursa que amb el seu esforç ha fet possible una part del títol aconseguit.

L'espai del pàdoc, flanquejat a banda i banda pels camions-taller i pels imponents hospitalities dels equips i l'organització, s'ha transformat en l'avinguda principal en la qual també es formaven les pre-graelles de les curses. El punt culminant ha estat la coincidència de la sessió de signatures d'autògrafs del conjunt de pilots de les Blancpain GT Series amb la pre-graella de la Porsche Carrera Cup, que ha convertit el centre del pàdoc en un formiguer de cotxes i de públic lliurat a l'automobilisme.

Mentrestant s'havien disputat les últimes tandes de qualificació i debutaven les curses, espectaculars i molt competides totes elles. Al llarg del cap de setmana, el Legado María de Villota no ha deixat indiferent a ningú, començant pel sopar benèfic que va tenir lloc el dijous 26 en plena recta del Circuit i que va ser tot un èxit. El públic ha visitat l'exposició del pis Box 12, un recorregut per la vida de María de Villota, encara més emocionant quan es coincidia amb els seus pares, presents en el Festival durant tot el cap de setmana. Moltes fotografies de María, de la seva carrera esportiva però també de la seva vida familiar, granotes de competició, botins, cascos i també un kart i el monoplaça de la Superleague (situat en el pàdoc), que recordaven a la talentosa pilot i dona que ha deixat una petjada inesborrable i que estava present pel moviment solidari que continua mantenint viu el seu llegat.

Èxit també per a la concentració MOD·A·S Car Show, que ha aconseguit els 300 participants en aquesta edició 2019, demostrant l'estirada que té l'espectacle dels cotxes modificats. Models de tots els temps transformats en els aspectes més diversos, tot un horitzó de possibilitats concentrats en un multitudinari xou.

Jesús Pozo, CEO d'Escudería Targa Iberia i màxim responsable del Festival de la Velocidad de Barcelona-Legado María de Villota, posa el punt i final a aquest magnífic esdeveniment: “Hem viscut un Festival que ha complert amb escreix les expectatives que ens havíem marcat. El nombrós públic, molt pròxim a les 20.000 persones en tot el cap de setmana, ho ha pogut apreciar. No hi ha un altre esdeveniment a Espanya que reuneixi tal quantitat de cotxes i de pilots en competició, tots de la màxima qualitat i nivell, la qual cosa confirma al nostre Festival, de la mà de SRO, com una de les reunions de GT més importants del món”.

“A més, estem molt satisfets per com ha quallat el missatge solidari que hem volgut projectar conjuntament amb el Legado María de Villota. Tant els responsables de la Fundación Ana Carolina Díez Mahou, com Emilio de Villota i la seva família, estan realment agraïts per les aportacions que s'han rebut a través de les activitats solidàries realitzades durant el Festival, gràcies a les quals es podran finançar més de 2.000 tractaments per a nens amb malalties neuromusculars i mitocondrials. Ha estat un esdeveniment en el qual s'ha pogut demostrar que la família de l’esport del motor també pot aportar el seu granet de sorra en favor dels més desfavorits”.

El Festival de la Velocidad de Barcelona de 2020 tindrà lloc els dies 9, 10 i 11 d'octubre i serà la 10a i última prova puntuable per a les GT World Challenge Europe.

Per a més informació:
https://festivaldelavelocidad.com

#MotorSolidario
#FestivalVelocidadBcn

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es