Jan Solans: El título mundial Júnior volvió a casa 



Debut y título mundial. Así se podría resumir la brillante temporada que ha protagonizado el recién proclamado Campeón del Mundo del FIA JWRC: Jan Solans y su copiloto Mauro Barreiro. El piloto del RACC y del Rally Team Spain se estrenaba en esta categoría tras vencer la Beca Júnior R2 en 2018 y, prueba tras prueba, ha ido demostrando sus cualidades y sacando lo mejor del Ford Fiesta R2 de M-Sport. De este modo ha logrado el título dos años después de que lo hiciera su hermano Nil, gracias a quien empezó en los rallies, de manera que ambos se han convertido en los primeros hermanos en conseguirlo. Jan, conocido en sus inicios como el “hermano pequeño de Nil”, es ya una gran promesa del automovilismo español y se ha hecho por méritos propios un nombre en este mundo.

En el Wales Rally GB se lo jugaba todo, sabía que un mínimo error podía echarlo todo a perder, y no falló. Era su primera participación en la carrera británica completó cuatro intensos días, sumó una gran cantidad de scratch y se impuso a su principal rival por el título, Tom Kristensson, tras una lucha titánica. El viernes salió a por todas, consciente de que el piloto sueco no se lo pondría nada fácil: “El primero fue un muy buen día, fui creciendo y cogiendo más confianza tramo a tramo. Era la primera vez que corría en este tipo de superficie, así que me sorprendí un poco con mi ritmo. Tuvimos una gran pelea con Tom”, dice Solans recordando una primera jornada en la que evidenció que tenía ritmo para ganar.

El sábado fue el día decisivo, un pinchazo de Kristensson le dejaba fuera de la lucha y allanaba el camino al de Matadepera, que supo mantener la cabeza fría y conducir hasta ser coronado el domingo en el podio de Llandudno, donde con Barreiro celebraron el triunfo junto al máximo responsable de M-Sport, Malcolm Wilson. “Es increíble ganar mi primer título mundial, estoy muy contento por todo el fin de semana y tengo que agradecer a muchas personas el apoyo que me han dado. Espero que 2020 sea un gran año en el WRC2”, sentenció Solans

El piloto español ha mostrado una gran velocidad en las pruebas que en un principio podía parecer que menos le favorecían, como es el caso de este último rally de Gales, pero también el de Suecia, donde terminó 3º, o el complicado 1000 Lagos en el que se subió al segundo peldaño del podio. Además de un 4º puesto en Córcega y una victoria en Cerdeña y de ser el que ha ganado mayor número de tramos durante la recién terminada temporada, Solans ha demostrado que es un piloto muy rápido y seguro.

Un futuro prometedor
Por ser los campeones de la categoría, Solans-Barreiro han conseguido un conjunto de premios que les permite seguir con su carrera automovilística. La dupla española competirá la próxima temporada en WRC2 a bordo de un Ford Fiesta R5 Mk II que se han ganado de premio. Asimismo, recibirán cinco inscripciones para otras tantas carreras del campeonato y 200 neumáticos Pirelli.

De esta forma, en 2020 Jan Solans disputará el mundial en una categoría muy complicada, con un gran número de rivales y muchos de ellos muy experimentados, pero será una oportunidad perfecta para seguir demostrando su talento y potencial y hacer méritos para aspirar al difícil logro que es el conseguir un asiento en un equipo oficial.

Solans, en el RallyRACC con un Ford Fiesta R5 Mk II
Jan Solans, con Mauro Barreiro a su derecha, disputará el 55 RallyRACC CATALUNYA-COSTA DAURADA, Rally de España 2019, con un Ford Fiesta R5 Mk II, siendo ésta la primera vez que competirá en una prueba con un vehículo de la categoría R5 y, por lo tanto, pasando de un coche con tracción delantera a uno de tracción total. Será interesante ver al recién coronado campeón mundial Júnior desenvolverse con el resto de pilotos en la que será una muy buena ocasión para probar el vehículo con el que correrá el año que viene.

También estará presente en el RallyRACC su hermano, Nil Solans, acompañado de Marc Martí y a bordo de un Volkswagen Polo R5. Los hermanos Solans se batirán en duelo por primera vez dentro de la misma categoría y en un rally que conocen muy bien, lo que promete una prueba de lo más emocionante, ya que en las huestes españolas también estará Cohete Suárez (Skoda Fabia R5).



Jan Solans: El títol mundial Júnior ha tornat a casa

Debut i títol mundial. Així es podria resumir la brillant temporada que ha protagonitzat el recent proclamat Campió del Món del FIA JWRC: Jan Solans i el seu copilot Mauro Barreiro. El pilot del RACC i del Rally Team Spain s'estrenava en aquesta categoria després de vèncer la Beca Júnior R2 el 2018 i, prova rere prova, anar demostrant les seves qualitats i traient el millor del Ford Fiesta R2 d’M-Sport. D'aquesta manera, ha aconseguit el títol dos anys després que ho fes el seu germà Nil, gràcies a qui va començar en els ral·lis, de manera que tots dos s'han convertit en els primers germans en aconseguir-ho. Jan, conegut en els seus inicis com el “germà petit d’en Nil”, és ja una gran promesa de l'automobilisme català i s'ha fet per mèrits propis un nom en aquest món.

En el Wales Rally GB s’ho jugava tot, sabia que un mínim error podia arruïnar-ho tot, i no va fallar. Era la seva primera participació en la cursa britànica, va completar quatre intensos dies, va sumar una gran quantitat d'escratxos i es va imposar al seu principal rival pel títol, Tom Kristensson, després d'una lluita titànica. El divendres va sortir a totes, conscient que el pilot suec no li ho posaria gens fàcil: “El primer va ser un molt bon dia, vaig anar creixent i agafant més confiança tram a tram. Era la primera vegada que corria en aquesta mena de superfície, així que em vaig sorprendre una mica amb el meu ritme. Vam tenir una gran baralla amb Tom”, diu Solans recordant una primera jornada en la qual va evidenciar que tenia ritme per a guanyar.

El dissabte va ser el dia decisiu, una punxada de Kristensson el deixava fora de la lluita i aplanava el camí al de Matadepera, que va saber mantenir el cap fred i conduir fins a ser coronat el diumenge al podi de Llandudno, on amb Barreiro van celebrar el triomf al costat del màxim responsable d’M-Sport, Malcolm Wilson. “És increïble guanyar el meu primer títol mundial, estic molt content per tot el cap de setmana i he d'agrair a moltes persones el suport que m'han donat. Espero que el 2020 sigui un gran any en el WRC2”, va sentenciar Solans.

El pilot català ha mostrat una gran velocitat en les proves que al principi podia semblar que menys l’afavorien, com és el cas d'aquest últim ral·li de Gal·les, però també el de Suècia, on va acabar 3r, o el complicat 1000 Llacs en el qual va pujar al segon esglaó del podi. A més d'un 4t lloc a Còrsega i una victòria a Sardenya i de ser el que ha guanyat major nombre de trams durant la recentment acabada temporada, Solans ha demostrat que és un pilot molt ràpid i segur.

Un futur prometedor
Per ser els campions de la categoria, Solans-Barreiro han aconseguit un conjunt de premis que els permet seguir amb la seva carrera automobilística. La dupla espanyola competirà la pròxima temporada en WRC2 a bord d'un Ford Fiesta R5 Mk II que han guanyat de premi. Així mateix, rebran cinc inscripcions per a sengles curses del campionat i 200 pneumàtics Pirelli.

Així doncs, el 2020 Jan Solans disputarà el mundial en una categoria molt complicada, amb un gran nombre de rivals i molts d'ells amb una àmplia experiència, però serà una oportunitat perfecta per a continuar demostrant el seu talent i potencial i fer mèrits per aspirar al difícil assoliment que és el d'aconseguir un seient en un equip oficial.

Solans, al RallyRACC amb un Ford Fiesta R5 Mk II
Jan Solans, amb Mauro Barreiro a la seva dreta, disputarà el 55 RallyRACC CATALUNYA-COSTA DAURADA, Rally de España 2019, amb un Ford Fiesta R5 Mk II, sent aquesta la primera vegada que competirà en una prova amb un vehicle de la categoria R5 i, per tant, passant d'un cotxe amb tracció davantera a un de tracció total. Serà interessant veure al recentment coronat campió mundial Júnior desenvolupant-se amb la resta de pilots en la que serà una molt bona ocasió per a provar el vehicle amb el qual correrà l'any vinent.

També estarà present en el RallyRACC el seu germà, Nil Solans, acompanyat de Marc Martí i al volant d'un Volkswagen Polo R5. Els germans Solans es batran en duel per primera vegada dins de la mateixa categoria i en un ral·li que coneixen molt bé, la qual cosa promet una prova d'allò més emocionant, ja que en els equip espanyols també hi haurà Cohete Suárez (Skoda Fabia R5).

Fotos

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es