El piloto del RACC cuenta sus rutinas de vida durante el confinamiento en una entrevista facilitada por Hyundai Motorsport  

Shakedown en casa con Dani Sordo 



Hyundai Motorsport continúa su serie Shakedown en casa con el piloto del Campeonato del Mundo de Rallies FIA (WRC) Dani Sordo, saltando a la palestra para reflexionar sobre sus rutinas durante el confinamiento.
 
El español celebró su 37 cumpleaños el 2 de mayo, aunque en circunstancias muy diferentes a las que hubiera preferido. Dani se ha mantenido ocupado en su casa en las últimas semanas con un régimen que ha combinado la preparación física con las mejoras del hogar.

Si bien Dani ha experimentado un ritmo de vida más lento de lo habitual, de acuerdo con las restricciones, se perderá algunos de los eventos del calendario del WRC que estaban previstos para mayo y junio. Cerdeña era para él y su copiloto Carlos del Barrio la oportunidad de repetir su victoria de 2019.
 
Sin embargo, a la luz de la gravedad de la pandemia mundial, Dani, como todos los aficionados del automovilismo en el mundo, ha tenido que adaptar sus pasatiempos y su estilo de vida diario a una "nueva normalidad". La adición de un simulador en casa le ha permitido disfrutar de la competición virtual con sus amigos, al tiempo que mantiene el contacto con el equipo.

En primer lugar, Dani, ¿cómo te va en estos días?
Afortunadamente, la situación aquí no ha sido tan mala como en otras áreas, pero ha sido importante tratar las cosas con seriedad y respetar las normas. Me he mantenido a salvo y también estoy haciendo todo lo posible para mantenerme en forma y ocupado. Está llegando algo de luz, pero tenemos que ser pacientes por el momento.

¿Has mantenido una rutina diaria durante el confinamiento?
Sí, ha sido útil mantener una rutina. He tratado de hacer ejercicio una vez al día y luego hacer trabajos en la casa. Por ejemplo, limpiar todas las ventanas, cortar el césped, cuidar  la jardinería y mucho bricolaje interior. He estado ocupado con entrevistas y también cocinando a través del enlace de vídeo. No es la vida que llevo habitualmente y, aunque extraño salir, el ambiente ha sido agradable.

¿Tienes un gimnasio en casa para hacer ejercicio?
Estaba haciendo un buen gimnasio, pero en este momento está a medio terminar. Ha tenido mucho uso en las últimas semanas, eso seguro. También tengo suficientes cosas para hacer otros deportes, por lo que he estado haciendo frente bastante bien a las actividades físicas.

¿Estás aprovechando la oportunidad para hacer algo completamente diferente a lo normal?
En realidad no, pero conseguí un simulador. No es algo con lo que realmente haya jugado antes. No suelo jugar con videojuegos, pero pienso que es bueno para la mente. Sólo he estado jugando con mis amigos hasta ahora.

Entonces, ¿no has participado en las competiciones virtuales como otros pilotos?
No, no lo he hecho, pero para ser honesto no soy un gran admirador de esto, ya que prefiero hacer deporte normal. Como dije, he estado disfrutando limpiando y haciendo comida y también tengo a mis perros con los que puedo jugar.

¿Has estado en contacto con el resto del equipo?
Tuve una conversación en Instagram con Carlos, ya que no solemos hablar mucho entre eventos. He hablado con Andrea y Alain, pero creo que también sería bueno para todos los pilotos tener un chat de video juntos, ¡sería divertido!

¿Tienes un mensaje para el equipo?
Todos han estado en una situación difícil recientemente. No sólo los equipos, sino todo el mundo. Todos esperamos volver pronto a la vida normal. Creo que debemos buscar sentimientos positivos en este momento de la historia. Quizás después de esto usemos nuestro tiempo para tener más conversaciones con nuestros amigos por teléfono. Ahora hay muchas posibilidades con la tecnología para comunicarse o reunirse con personas donde se puede ver su cara. Entonces, a veces tenemos que parar un poco y ver cosas que antes no veías porque estás ocupado todo el tiempo, pero ahora nos damos cuenta de que la vida un poco más lenta también es agradable.

A los aficionados confinados en casa, ¿qué les dices?
Honestamente, el mensaje que quiero transmitir es que lamentamos estas circunstancias, pero es lo mejor para todos quedarse en casa. Lo más importante ahora es superar esto, para que pronto reiniciemos los rallies como de costumbre. Es una decepción no estar en Portugal e Italia, porque son algunas de mis pruebas preferidas. Es una pena perderlas, pero más triste es esta situación. A todos los que están en casa, les doy las gracias por permanecer allí durante mucho tiempo y espero que todo vuelva a la normalidad lo antes posible.



Shakedown a casa amb Dani Sordo

El pilot del RACC explica les seves rutines de vida durant el confinament en una entrevista facilitada per Hyundai Motorsport

Hyundai Motorsport continua la seva sèrie Shakedown a casa amb el pilot del Campionat del Món de Ral·lis FIA (WRC), Dani Sordo, que salta a la palestra per a reflexionar sobre les seves rutines durant el confinament.

El pilot càntabre va celebrar el seu 37 aniversari el 2 de maig, encara que en circumstàncies molt diferents a les que hagués preferit. Dani Sordo s'ha mantingut ocupat a casa seva en les últimes setmanes amb un règim que ha combinat la preparació física amb les millores de la llar.

Si bé ha experimentat un ritme de vida més lent de l'habitual, d'acord amb les restriccions, es perdrà alguns dels esdeveniments del calendari del WRC que estaven previstos per a maig i juny. Sardenya era per a ell i el seu copilot Carlos del Barrio l'oportunitat de repetir la seva victòria de 2019.

No obstant això, a la llum de la gravetat de la pandèmia mundial, Sordo, com tots els aficionats de l'automobilisme en el món, ha hagut d'adaptar els seus passatemps i el seu estil de vida diari a una "nova normalitat". L'addició d'un simulador a casa li ha permès gaudir de la competició virtual amb els seus amics, al mateix temps que manté el contacte amb l'equip.

En primer lloc, Dani, com et va en aquests dies?
Afortunadament, la situació aquí no ha estat tan dolenta com en altres àrees, però ha estat important tractar les coses amb serietat i respectar les normes. M'he mantingut fora de perill i també estic fent tot el possible per a mantenir-me en forma i ocupat. Està arribant una mica de llum, però hem de ser pacients de moment.

Has mantingut una rutina diària durant el confinament?
Sí, ha estat útil mantenir una rutina. He tractat de fer exercici una vegada al dia i després fer feines a casa. Per exemple, netejar totes les finestres, tallar la gespa, cuidar la jardineria i molt bricolatge interior. He estat ocupat amb entrevistes i també cuinant a través de l'enllaç de vídeo. No és la vida que porto habitualment i, encara que enyoro sortir, l'ambient ha estat agradable.

Tens un gimnàs a casa per a fer exercici?
Estava fent un bon gimnàs, però en aquest moment està a mig acabar. Ha tingut molt d'ús en les últimes setmanes, això segur. També tinc suficients coses per a fer altres esports, per la qual cosa he estat fent front bastant bé a les activitats físiques.

Estàs aprofitant l'oportunitat per a fer alguna cosa completament diferent al normal?
En realitat no, però vaig aconseguir un simulador. No és una cosa amb el que realment hagi jugat abans. No acostumo a jugar amb videojocs, però penso que és bo per a la ment. Només he estat jugant amb els meus amics fins ara.

Llavors, no has participat en les competicions virtuals com altres pilots?
No, no ho he fet, però per a ser honest no sóc un gran admirador d'aquest tema, ja que prefereixo fer esport normal. Com he dit, he estat gaudint netejant i fent menjar i també tinc als meus gossos amb els quals puc jugar.

Has estat en contacte amb la resta de l'equip?
Vaig tenir una conversa a través d’Instagram amb en Carlos, ja que no solem parlar molt entre esdeveniments. He parlat amb l’Andrea i l’Alain, però crec que també seria bo per a tots els pilots tenir un xat de vídeo junts, seria divertit!

Tens un missatge per a l'equip?
Tots han estat en una situació difícil recentment. No només els equips, sinó tothom. Tots esperem tornar aviat a la vida normal. Crec que hem de buscar sentiments positius en aquest moment de la història. Potser després d'això utilitzarem el nostre temps per a tenir més converses amb els nostres amics per telèfon. Ara hi ha moltes possibilitats amb la tecnologia per a comunicar-se o reunir-se amb persones on es pot veure la seva cara. Llavors, a vegades hem de parar una mica i veure coses que abans no veies perquè estàs ocupat tot el dia, però ara ens adonem que la vida una mica més lenta també és agradable.

Als aficionats confinats a casa, què els dius?
Honestament, el missatge que vull transmetre és que lamentem aquestes circumstàncies, però és el millor per a tots quedar-se a casa. El més important ara és superar això, perquè aviat reiniciem els ral·lis com de costum. És una decepció no poder ser a Portugal i Itàlia, perquè són algunes de les meves proves preferides. És una pena perdre-les, però més trista és aquesta situació. A tots els que son a casa, els dono les gràcies per romandre allà durant molt de temps i espero que tot torni a la normalitat el més aviat possible.

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es