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Italia-Cerdeña: Neuville-Gilsoul (Hyundai) en un final épico

En una jornada final emocionante como pocas, el Rally Italia Sardegna ha finalizado con la victoria de Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupé WRC). 8 décimas de segundo de retraso separaban a este equipo de Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) antes de la prueba cronometrada final, en la que el tándem belga ha sabido pilotar al absoluto límite batiendo a los actuales Campeones del Mundo, a los que han aventajado a final de carrera en 7 décimas de segundo.

El Campeonato del Mundo FIA de Rallies ha vivido una expectación inusitada ante este apretado final que no hace sino mostrar un mundial igualado y terriblemente competido, en el que tras cruzar el ecuador del calendario no hay absolutamente nada decidido. Tras Neuville-Gilsoul y Ogier-Ingrassia han finalizado Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), tres marcas distintas en el podio, lo que demuestra que las alternativas en cabeza y las posibilidades de éxito son propiedad de todos los equipos de punta por igual.

Sin Kris Meeke y Paul Nagle en la salida como ya era bien sabido, Citroën confirmaba poco antes de la salida que sus planes en el WRC no variaban con este hecho y que su compromiso seguiría por lo menos en las dos próximas temporadas. Así las cosas, la súper especial del jueves por la noche la ganaba Ogier (Ford), aunque lógicamente por una diferencia ínfima y con 9 pilotos en menos de 2”.

Viernes: Entre Mikkelsen y Ogier
Ya en viernes, con cuatro tramos a doble pasada, Andreas Mikkelsen (Hyundai) lograba ser el más rápido en los dos primeros, mientras que el tercero era para Ott Tänak (Toyota) y el cuarto para Thierry Neuville (Hyundai). De todos modos, el noruego seguía firme en cabeza con 15”5 sobre Neuville, todo a falta del segundo giro.

Nada más arrancar y bajo un fuerte aguacero, Sébastien Ogier (Ford) marcaba un fantástico scratch con más de 12” sobre el primer rival, Esapekka Lappi (Toyota), y ya sacaba más de 26” a Mikkelsen. El francés se izaba a la primera posición, un lugar que sabría mantener hasta el final del día, cediendo pocos segundos a los ganadores de los tramos, respectivamente, Teemu Suninen (Ford), Thierry Neuville y Jari-Matti Latvala (Toyota). El control de la situación que a menudo exhibe Ogier salía pues a relucir en un día que le salía redondo, mientras que tanto Mikkelsen como Suninen se retiraban.

Sábado: Gran lucha Ogier-Neuville
El sábado constaba de un recorrido de velocidad de 146,5 km, como en casi todos los rallies el más largo de la competición. La lucha alcanzó tal nivel, con intercambios constantes de segundos en la mayor parte de las especiales, que al final de la etapa el desenlace de cara al domingo no se veía nada claro entre los dos contendientes a la victoria, Ogier y Neuville, que a lo largo del día lograron 3 y 2 scratch, respectivamente.

Ogier arrancó jornada siempre en las posiciones delanteras, pero Neuville no cedía y no fue hasta el primer paso por Monte Lerno cuando un mal tiempo de Ogier, combinado por un gran scratch de Neuville, colocaba a este último a 4”9 del Campeón del Mundo y eso cuando el rally llegaba al reagrupamiento de L’Alguer. Por la tarde, la súper especial de Citta’ di Ittiri apretaba un poco más la clasificación y en el bucle de cuatro tramos el toma y daca fue constante, llegando la carrera al final del día con Ogier con 3”9 por delante de Neuville. Ninguno de ambos cometió errores ni sufrió problemas importantes y el ritmo que protagonizaron fue realmente elevado, lo que hacía augurar un domingo electrizante.

El resto de competidores peleaban también con gran mérito, en especial los Toyota de Jari-Matti Latvala y su compañero de equipo Esapekka Lappi por el tercer peldaño del podio, aunque el primero de ellos acabaría abandonando en los instantes finales debido a un problema eléctrico posiblemente causado por el impacto de una piedra. También Hayden Paddon (Hyundai) y Mads Ostberg (Citroën) se batieron por la mejor posición entre los cinco primeros, con ventaja para el neozelandés.

Domingo: Neuville delante de Ogier
A menudo los domingos del WRC son etapas de transición, en los que todo está más o menos decidido y la gente mantiene sus posiciones. Nada de eso ha sucedido hoy. El día comprendía dos bucles de dos especiales no especialmente largas, Cala Flumini (14,06 km) y Sassari-Argentiera (6,96 km), ambas a lo largo de la costa norte de L’Alguer. 42 km parecían pocos pero cuando se lucha a la décima cualquier metro es importante. Los 3”9 entre ambos guerreros no daban lugar a la tranquilidad.

En Cala Flumini, Neuville sacaba 8 décimas a Ogier, la diferencia entre ambos se quedaba pues en 3”1 y en Sassari-Argentiera el belga le restaba otro 1”8, por lo que en la parada de Porto Torres, ambos coches se hallaban separados por 1”3 segundos. Los 21 km finales iban a decidir. En el segundo paso por Cala Flumini, Neuville finalizaba con medio segundo más de renta, de modo que ambos afrontarían el último tramo de menos de 7 km, además Power Stage, con 8 décimas a favor del piloto de Ford ¡extraordinario!

Pilotando ambos equipos al límite, Ogier parecía poder contener el vendaval en el primer parcial, pero en los dos siguientes fue perdiendo algunas décimas hasta entrar en la meta con 1”4 detrás de su correoso rival, perdiendo por lo tanto el rally por las mencionadas 7 décimas. El mundial es más propiedad en estos momentos de Neuville que de Ogier, pero aquí no hay nada decidido y las dos pruebas del verano, Finlandia y Alemania, se presentan increíblemente interesantes.

Victoria clara en WRC2 para Jan Kopecky-Pavel Dresler (Skoda Fabia R5), con la que se acercan al líder Pontus Tidemand, ausente aquí.

El próximo rally del WRC deberá esperar un poco, el Campeonato del Mundo hace una larga pausa hasta la última semana de julio con el Rally de Finlandia. El 54 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2018, cuyo itinerario fue presentado esta semana y está disponible en este mismo web, se disputará entre el 25 y el 28 de octubre.


Clasificación final Rally Italia Sardegna 2018

1-Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupé WRC), 3h29’18”7
2-Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), +0”7
3-Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), +1’56”3
4-Hayden Paddon-Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupé WRC), +2’55”2
5-Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC), +3’10”9
6-Craig Breen-Scott Martin (Citroën C3 WRC), +4’31”7

7-Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), +11’22”1
8-Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), +12”38”2
9-Jan Kopecky-Pavel Dresler (Skoda Fabia R5, WRC2), +13’14”6
10-Teemu Suninen-Mikko Markula (Ford Fiesta WRC), +15’30”4

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Itàlia-Sardenya: Neuville-Gilsoul (Hyundai) en un final èpic


En una jornada final emocionant com poques, el Ral·li Itàlia Sardenya ha finalitzat amb la victòria de Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupé WRC). 8 dècimes de segon de retard separaven a aquest equip de Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) abans de la prova cronometrada final, en la qual el tàndem belga ha sabut pilotar a l'absolut límit batent als actuals Campions del Món, als quals han avantatjat a final de cursa en 7 dècimes de segon.

El Campionat del Món FIA de Ral·lis ha viscut una expectació inusitada davant aquest apretat final que no fa sinó mostrar un mundial igualat i terriblement competit, en el qual després de creuar l'equador del calendari no hi ha absolutament res decidit. Després de Neuville-Gilsoul i Ogier-Ingrassia han finalitzat Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), tres marques diferents en el podi, la qual cosa demostra que les alternatives al capdavant i les possibilitats d'èxit són propietat de tots els equips de punta per igual.

Sense Kris Meeke i Paul Nagle a la sortida com ja era ben sabut, Citroën confirmava poc abans de començar que els seus plans en el WRC no variaven amb aquest fet i que el seu compromís seguiria almenys en les dues properes temporades. Així les coses, la súper especial del dijous a la nit la guanyava Ogier (Ford), encara que lògicament per una diferència ínfima i amb 9 pilots en menys de 2”.

Divendres: Entre Mikkelsen i Ogier
Ja en divendres, amb quatre trams a doble passada, Andreas Mikkelsen (Hyundai) aconseguia ser el més ràpid en els dos primers, mentre que el tercer era per a Ott Tänak (Toyota) i el quart per a Thierry Neuville (Hyundai). De totes maneres, el noruec seguia ferm al capdavant amb 15”5 sobre Neuville, tot mancant el segon gir.

Només arrencar i sota un fort xàfec, Sébastien Ogier (Ford) marcava un fantàstic scratch amb més de 12” sobre el primer rival, Esapekka Lappi (Toyota), i ja li treia més de 26” a Mikkelsen. El francès s'hissava a la primera posició, un lloc que sabria mantenir fins al final del dia, cedint pocs segons als guanyadors dels trams, respectivament, Teemu Suninen (Ford), Thierry Neuville i Jari-Matti Latvala (Toyota). El control de la situació que sovint exhibeix Ogier sortia doncs a relluir en un dia que li sortia rodó, mentre que tant Mikkelsen com Suninen es retiraven.

Dissabte: Gran lluita Ogier-Neuville
El dissabte constava d'un recorregut de velocitat de 146,5 km, com en gairebé tots els ral·lis el més llarg de la competició. La lluita va seguir a tal nivell, amb intercanvis constants de segons en la major part de les especials, que al final de l'etapa el desenllaç de cara al diumenge no es veia gens clar entre els dos aspirants a la victòria, Ogier i Neuville, que al llarg del dia van aconseguir 3 i 2 scratch, respectivament.

Ogier va arrencar jornada sempre en les posicions davanteres, però Neuville no cedia i no va ser fins al primer pas per Monte Lerno quan un mal temps d’Ogier, combinat amb un gran scratch de Neuville, col·locava a aquest últim a 4”9 del Campió del Món i això quan el ral·li arribava al reagrupament de L'Alguer. A la tarda, la súper especial de Citta’ di Ittiri estrenyia una mica més la classificació i en el bucle de quatre trams l'estira i arronsa va ser constant, arribant la competició al final del dia amb Ogier amb 3”9 per davant de Neuville. Cap dels dos va cometre errors ni va sofrir problemes importants i el ritme que van protagonitzar va ser realment elevat, la qual cosa feia augurar un diumenge electritzant.

La resta de competidors es barallaven també amb gran mèrit, especialment els Toyota de Jari-Matti Latvala i el seu company d'equip Esapekka Lappi pel tercer esglaó del podi, encara que el primer d'ells acabaria abandonant en els instants finals a causa d'un problema elèctric possiblement causat per l'impacte d'una pedra. També Hayden Paddon (Hyundai) i Mads Ostberg (Citroën) es van batre per la millor posició entre els cinc primers, amb avantatge per al neozelandès.

Diumenge: Neuville davant d’Ogier
Sovint els diumenges del WRC són etapes de transició, en els quals tot està més o menys decidit i la gent manté les seves posicions. Res d'això ha succeït avui. El dia comprenia dos bucles de dues especials no especialment llargues, Cala Flumini (14,06 km) i Sassari-Argentiera (6,96 km), ambdues al llarg de la costa nord de L'Alguer. 42 km semblaven pocs però quan es lluita a la dècima de segon qualsevol metre és important. Els 3”9 entre tots dos guerrers no donaven lloc a la tranquil·litat.

A Cala Flumini, Neuville treia 8 dècimes a Ogier, la diferència entre tots dos es quedava doncs en 3”1 i a Sassari-Argentiera el belga li restava un altre 1”8, per la qual cosa a la parada de Porto Torres, tots dos cotxes es trobaven separats per 1”3 segons. Els 21 km finals decidirien. En el segon pas per Cala Flumini, Neuville finalitzava amb mig segon més de renda, de manera que tots dos afrontarien l'últim tram de menys de 7 km, a més Power Stage, amb 8 dècimes a favor del pilot de Ford, extraordinari!

Pilotant tots dos equips al límit, Ogier semblava poder contenir el vendaval en el primer parcial, però en els dos següents va anar perdent algunes dècimes fins entrar en la meta amb 1”4 darrere del seu dur rival, perdent per tant el ral·li per les esmentades 7 dècimes. El mundial és més propietat en aquests moments de Neuville que d’Ogier, però aquí no hi ha res decidit i les dues proves de l'estiu, Finlàndia i Alemanya, es presenten increïblement interessants.

Victòria clara en WRC2 per a Jan Kopecky-Pavel Dresler (Skoda Fabia R5), amb la qual s'acosten al líder Pontus Tidemand, absent aquí.

El proper ral·li del WRC haurà d'esperar una mica, el Campionat del Món fa una llarga pausa fins a l'última setmana de juliol amb el Ral·li de Finlàndia. El 54 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2018, l'itinerari del qual va ser presentat aquesta setmana i està disponible en aquest mateix web, es disputarà entre el 25 i el 28 d'octubre.

Classificació final Ral·li Itàlia Sardenya 2018
1-Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupé WRC), 3h29’18”7

2-Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), +0”7
3-Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), +1’56”3
4-Hayden Paddon-Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupé WRC), +2’55”2
5-Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC), +3’10”9
6-Craig Breen-Scott Martin (Citroën C3 WRC), +4’31”7

7-Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), +11’22”1
8-Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), +12”38”2
9-Jan Kopecky-Pavel Dresler (Skoda Fabia R5, WRC2), +13’14”6
10-Teemu Suninen-Mikko Markula (Ford Fiesta WRC), +15’30”4