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El apretado calendario de una gran estrella: Sébastien Loeb

La tercera posición de Sébastien Loeb-Daniel Elena (Peugeot 3008 DKR) en el recién terminado Dakar y la inminente participación –menos de una semana después– en el Rallye Monte-Carlo, es posiblemente uno de los desafíos más grandes de los últimos tiempos en materia de motorsport. Cuando se ha conseguido deportivamente todo en la vida y no es necesario demostrar nada, ni aconsejable asumir riesgos de ningún tipo, ver crecer la motivación para volver a tomar con decisión las riendas de un futuro desafiante como está haciendo el piloto francés, es algo inaudito.

El 9 veces Campeón del Mundo de Rallies, sin programa para 2019 tras la repentina retirada de Peugeot en el WRX y la imposibilidad de Citroën de cederle un volante para correr en pruebas aisladas del WRC, ha sido más que una dificultad, un acicate. El francés se enroló con un equipo privado, Ph Sport, y ha afrontado el Dakar con un coche ex-oficial de hace dos temporadas y además con la firma estampada en un contrato que le obliga a menos de una semana de la llegada del rally TT más famoso del mundo a tener que afrontar la primera prueba del Campeonato del Mundo de Rallies como piloto oficial de Hyundai. Y luego correr en Suecia y en otros cuatro rallyes del WRC, ¡asombroso!

Loeb-Elena han competido no obstante en el desierto peruano con un equipo privado de bandera. Ph Sport ha arropado con todos sus medios posibles a su equipo estrella, con 1 camión de asistencia en carrera, otros 2 camiones de asistencia equipados hasta los topes y 2 furgonetas para los pilotos y demás material rodante, todo ello asistido por 17 personas dirigidas por Bernard Piallat.

Y ahora ¡el Rallye Monte-Carlo!
El dúo de Peugeot-Ph Sport y a partir de esta misma semana de Hyundai Motorsport, no ha tenido un momento de sosiego en este enero veloz que han decidido afrontar y protagonizar al más alto nivel. Todo está calculado para aprovechar cada hora del día. Nada más llegados de Perú tomarán parte en unos ensayos que Hyundai ha programado para la última fase de puesta a punto de los coches ante el inminente debut del mundial. Ya antes de imbuirse en el Dakar, Loeb visitó la factoría de Hyundai en Alzenau y, junto con su copiloto, participó en la elaboración de los baquets a medida y dejaron el Hyundai i20 Coupé WRC que pilotarán con unos ajustes y reglajes básicos, adelantando trabajo para que estos próximos días la labor deba circunscribirse únicamente a ensayar sin demoras el coche a nivel dinámico.

En diciembre de 2018, además de la visita y toma de contacto con el coche de rally en Hyundai Motorsport, Sébastien Loeb estuvo dos veces en Dubai preparando el Dakar con Ph Sport. Una vez probó el Peugeot 3008 DKR y la segunda vez un buggy que le sirvió para practicar en arena y dunas. Las fiestas navideñas las pasó en familia, pero nada más arrancar el año viajó a Perú para afrontar el Dakar. Tras las preceptivas verificaciones, Loeb-Elena arrancaron desde Lima el 6 de enero para la salida oficial y del 7 al 17 participar en el Dakar propiamente dicho. Tras llegar a Francia el 18 de enero, los test de Hyundai están programados para los días 19 y 20, ya que el 21 se inician los reconocimientos y el 23 los prolegómenos del Rallye Monte-Carlo, competición que tendrá lugar del 24 al 27 de enero.

Sébastien Loeb: “Tenemos muy poco tiempo para hacerlo todo antes de Monte-Carlo pero tengo la esperanza de que estaremos tan bien preparados como podamos para la apertura del WRC. Contamos con la ayuda de todo el equipo pero soy consciente que costará cierto tiempo acostumbrarse a un nuevo coche. En todo caso, y con sinceridad, me gustan mis nuevos colores y estoy deseando que llegue el momento del desafío. Lo que ocurra en Monte-Carlo será muy importante para el resto de la temporada, ya que es un rally que conozco muy bien, sin duda el mejor sitio para debutar. No creo que podamos aspirar a la victoria en esta primera cita, pero durante la temporada espero poder luchar por el primer lugar aún cuando el reto de volver al WRC con un nuevo coche y un nuevo equipo es muy grande”.

El astro francés prosigue: "Me complace formar parte de un equipo con una calidad de compañeros tan elevada. Aunque se de la calidad de Thierry y de Andreas, posiblemente al que mejor conozco es a Dani, ya que fuimos compañeros de equipo en el pasado. Espero ponerme al día desde el primer momento en el que tome el volante y pueda mantener un ritmo competitivo".

Loeb-Elena participarán en un programa reducido de seis rallyes del WRC, Monte-Carlo y Suecia los dos primeros y los restantes aún están por definir. Los otros ocho rallies restantes en principio los tienen que correr Dani Sordo-Carlos del Barrio. Hace unos días, el equipo se presentó en el salón Autosport International, en Birmingham, donde su nuevo director, Andrea Adamo, comentó sin ambages que esperan luchar por los títulos de Constructores y de Pilotos, coronas que se les han escapado las últimas temporadas aún cuando siempre han estado hasta el último momento en posición de adjudicárselas. Hyundai ha sido subcampeona mundial de Constructores los tres últimos años y en 2018 los Hyundai i20 Coupé WRC alcanzaron 3 victorias y 11 podios. El nombre del equipo en 2019 es el de Hyundai Shell Mobis.

Si el tercer coche será compartido por Loeb-Elena y Sordo-Del Barrio, las otras dos unidades i20 WRC las llevarán en los 14 rallies Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul y Andreas Mikkelsen-Anders Jæger-Amland. Todos han manifestado en repetidas ocasiones que lucharán con todos los medios materiales y humanos disponibles para protagonizar la mejor campaña realizada hasta la fecha por el equipo coreano.


Dani Sordo y Carlos del Barrio, autores de dos podios en 2018, iniciarán su campaña en México y luego proseguirá en siete carreras más. El santanderino dice que "nuestros objetivos siguen siendo los mismos de siempre: ser competitivos en cada rally que abordemos. El año pasado, además de los dos podios, estuvimos regularmente entre los cinco primeros. En 2019 haremos más pruebas, de modo que espero comenzar la sexta temporada en Hyundai peleando por las posiciones delanteras".

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L'atapeït calendari d’una gran estrella: Sébastien Loeb

La tercera posició de Sébastien Loeb-Daniel Elena (Peugeot 3008 DKR) en el recentment acabat Dakar i la imminent participació –menys d'una setmana després– en el Rallye Monte-Carlo, és possiblement un dels desafiaments més grans dels últims temps en matèria de motorsport. Quan s'ha aconseguit esportivament tot en la vida i no és necessari demostrar res, ni aconsellable assumir riscos de cap mena, veure créixer la motivació per tornar a prendre amb decisió les regnes d'un futur desafiador, com està fent el pilot francès, és una cosa inaudita.

El 9 vegades Campió del Món de Ral·lis, sense programa per 2019 després de la sobtada retirada de Peugeot en el WRX i la impossibilitat de Citroën de cedir-li un volant per córrer en proves aïllades del WRC, ha estat més que una dificultat, un esperó. El francès es va enrolar amb un equip privat, Ph Sport, i ha afrontat el Dakar amb un cotxe ex-oficial de fa dues temporades i a més amb la firma estampada en un contracte que l'obliga a menys d'una setmana de l'arribada del ral·li TT més famós del món a haver d'afrontar la primera prova del Campionat del Món de Ral·lis com a pilot oficial de Hyundai. I després córrer a Suècia i en altres quatre ral·lis del WRC, sorprenent!

Loeb-Elena han competit, no obstant això, en el desert peruà amb un equip privat de bandera. Ph Sport ha abrigallat amb tots els seus mitjans possibles al seu equip estrella, amb 1 camió d'assistència en cursa, altres 2 camions d'assistència equipats fins als topalls i 2 furgonetes per als pilots i altre material rodant, tot això assistit per 17 persones dirigides per Bernard Piallat.


I ara el Rallye Monte-Carlo!
El duet de Peugeot-Ph Sport, i a partir d'aquesta mateixa setmana de Hyundai Motorsport, no ha tingut un moment d'assossec en aquest gener veloç que han decidit afrontar i protagonitzar al més alt nivell. Tot està calculat per aprofitar cada hora del dia. Acabats d’arribats del Perú prendran part en uns assajos que Hyundai ha programat per l'última fase de posada a punt dels cotxes davant l'imminent debut del mundial. Ja abans d'imbuir-se al Dakar, Loeb va visitar la factoria de Hyundai a Alzenau i, juntament amb el seu copilot, va participar en l'elaboració dels bàquets a mida i van deixar el Hyundai i20 Coupé WRC que pilotaran amb uns ajustos i reglatges bàsics, avançant treball perquè aquests pròxims dies la labor hagi de circumscriure's únicament a assajar sense demores el cotxe a nivell dinàmic.


Al desembre de 2018, a més de la visita i presa de contacte amb el cotxe de ral·li a Hyundai Motorsport, Sébastien Loeb va estar dues vegades a Dubai preparant el Dakar amb Ph Sport. Una vegada va provar el Peugeot 3008 DKR i la segona vegada un buggy que li va servir per practicar en sorra i dunes. Les festes nadalenques les va passar en família, però només arrencar l'any va viatjar al Perú per afrontar el Dakar. Després de les preceptives verificacions, Loeb-Elena van arrencar des de Lima el 6 de gener per la sortida oficial i del 7 al 17 van participar en el Dakar pròpiament dit. Després d'arribar a França el 18 de gener, els test de Hyundai estan programats pels dies 19 i 20, ja que el 21 s'inicien els reconeixements i el 23 els prolegòmens del Rallye Monte-Carlo, competició que tindrà lloc del 24 al 27 de gener.

Sébastien Loeb: “Tenim molt poc temps per fer-ho tot abans de Monte-Carlo però tinc l'esperança que estarem tan ben preparats com puguem per l'obertura del WRC. Comptem amb l'ajuda de tot l'equip però sóc conscient que costarà cert temps acostumar-se a un nou cotxe. En tot cas, i amb sinceritat, m'agraden els meus nous colors i estic desitjant que arribi el moment del desafiament. El que passi a Monte-Carlo serà molt important per la resta de la temporada, ja que és un ral·li que conec molt bé, sens dubte el millor lloc per debutar. No crec que puguem aspirar a la victòria en aquesta primera cita, però durant la temporada espero poder lluitar pel primer lloc encara que el repte de tornar al WRC amb un nou cotxe i un nou equip és molt gran”.

L'astre francès prossegueix: "Em complau formar part d'un equip amb una qualitat de companys tan elevada. Encara que sé de la qualitat de Thierry i d’Andreas, possiblement a qui millor conec és al Dani, ja que vam ser companys d'equip en el passat. Espero posar-me al dia des del primer moment que prengui el volant i pugui mantenir un ritme competitiu".

Loeb-Elena participaran en un programa reduït de sis ral·lis del WRC, Monte-Carlo i Suècia els dos primers i els restants encara estan per definir. Els altres vuit ral·lis restants en principi els han de córrer Dani Sordo-Carlos Del Barrio. Fa uns dies, l'equip es va presentar al saló Autosport International, a Birmingham, on el seu nou director, Andrea Adamo, va comentar sense embuts que esperen lluitar pels títols de Constructors i de Pilots, corones que se'ls han escapat les últimes temporades tot i que han estat fins a l'últim moment en posició d'adjudicar-se-les. Hyundai ha estat subcampiona mundial de Constructors els tres últims anys i en 2018 els Hyundai i20 Coupé WRC van aconseguir 3 victòries i 11 podis. El nom de l'equip el 2019 és Hyundai Shell Mobis.

Si el tercer cotxe serà compartit per Loeb-Elena i Sordo-Del Barrio, les altres dues unitats i20 WRC les portaran en els 14 ral·lis Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul i Andreas Mikkelsen-Anders Jæger-Amland. Tots han manifestat en repetides ocasions que lluitaran amb tots els mitjans materials i humans disponibles per protagonitzar la millor campanya realitzada fins avui per l'equip coreà.

Dani Sordo i Carlos del Barrio, autors de dos podis el 2018, iniciaran la seva campanya a Mèxic i després prosseguirà en set curses més. El de Santander diu que "els nostres objectius continuen sent els mateixos de sempre: ser competitius en cada ral·li que abordem. L'any passat, a més dels dos podis, vam estar regularment entre els cinc primers. El 2019 farem més proves, de manera que espero començar la sisena temporada a Hyundai lluitant per les posicions capdavanteres".