Un 2019 con novedades y cambios que arrancan en Monte-Carlo 



La fecha más esperada del año finalmente llegó. Se inicia la temporada 2019 del Campeonato del Mundo FIA de Rallies con la primera prueba del calendario mundialista, el Rallye Automobile Monte-Carlo, que se disputará del 24 al 27 de enero y que este año celebrará su 87 edición.

El barrio monegasco ya tiene todo a punto para recibir a los 84 participantes que realizarán la carrera que da apertura a las 14 que se disputarán durante la temporada. El Automobile Club de Mónaco ha desvelado una lista de inscritos de lujo y con notables cambios en las filas de cada equipo.

El actual Campeón del Mundo, Sébastien Ogier, y su fiel compañero Julien Ingrassia, serán como es lógico los principales defensores de la filas del Citroën Total WRT. A los mandos del C3 WRC, que con su nuevo diseño exterior pretende celebrar el centenario de la marca y la vuelta de Red Bull cómo patrocinador oficial del equipo, intentarán mantener la hazaña conseguida en el Monte-Carlo de 2018, prueba donde se adjudicaron, con su antiguo equipo M-Sport Ford, el lugar más alto del podio y de manera muy cómoda. El año pasado, Citroën se quedó en las puertas del podio, pero logró dominar una de las súper especiales y el Power Stage, tramo donde cada equipo lucha por conseguir puntos extras en la clasificación. Las condiciones tan irregulares del Rallye Monte-Carlo hacen muy inciertas las expectativas.

Pero la vuelta de Ogier “a casa” no es el único as bajo la manga con el que cuenta Citroën. La marca francesa también ha decidido apostar esta temporada por los finlandeses Esapekka Lappi-Janne Ferm, lo que se traduce en un equipo completamente renovado y dispuesto a batallar y a subir nuevamente.

Otro de los equipos que dará mucho de que hablar será, sin duda, el Hyundai Shell Mobis WRT. Son muchas las novedades que acompañan a este equipo en 2019, con el inicio del nuevo director Andrea Adamo y el arranque en esta prueba del nueve veces Campeón del Mundo, Sébastien Loeb, la primera de las 6 que disputará durante 2019 con la escuadra coreana, pilotando el i20 Coupé WRC, y todo ello a menos de una semana de haber finalizado el Dakar en una merecida tercera posición. El piloto galo sustituirá en Monte-Carlo a Dani Sordo, que no arrancará la temporada hasta la carrera de México. Pero no será solo trabajo de Loeb-Elena defender las filas de los de Alzenau, en Monte-Carlo también estarán los habituales Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul y Andreas Mikkelsen-Anders Jæger-Amland.

Respecto al M-Sport Ford WRT, en Monte-Carlo contarán con la presencia de Elfyn Evans-Scott Martin y el finlandés Teemu Suninen-Marko Salminen. Adicionalmente, en la prueba monegasca contarán con los suecos Pontus Tidemand-Ola Floene, que participarán por el momento en las dos primeras carreras puntuables del calendario mundialista. Todos irán a los mandos de los Ford Fiesta WRC, estrenando nuevo diseño que refleja la importancia comercial que representa 2019 para el equipo. Con la salida de su piloto élite, Sébastien Ogier, los de Cumbria se quedan sin muchas posibilidades este año de aspirar a un título mundial como ha estado sucediendo en las últimas dos temporadas. De la misma manera que sucedió en Hyundai, M-Sport Ford cambia su estructura directiva, siendo Richard Millener quien a partir de ahora tome las riendas del equipo en las carreras.

Por su parte, el Toyota Gazoo Racing WRT llegará pisando fuerte a Mónaco. Monte-Carlo es una prueba donde el equipo nipón se siente bastante cómodo. La campaña pasada lograron el podio por partida doble, Ott Tänak se clasificaba segundo, mientras que Jari-Matti Latvala entraba tercero. Llegarán cómo actuales campeones del apartado de marcas, y contarán en sus filas durante toda la temporada con un tercer coche pilotado por el irlandés Kris Meeke. Será nuevamente el Toyota Yaris WRC el coche que utilizará el equipo.

WRC2 Pro confirma a Škoda Motorsport
La nueva modalidad del mundial de segundo nivel ha confirmado finalmente la participación del Škoda Fabia R5 para Monte-Carlo, siendo Kalle Rovanperä quien esté al volante de la mecánica checa. En un Ford Fiesta R5 estará Gus Greensmith, y en un Citroën C3, el francés Yoann Bonato.

En el apartado WRC2, en Monte-Carlo destacan 8 inscritos y cinco coches: dos VW Polo GTI R5 (Ole Christian Veiby y Nicolas Ciamin), un Citroën C3 R5 (Guillaume de Mévius), un Ford Fiesta R5 (Adrien Fourmaux), tres Škoda Fabia R5 (Gregoire Munster, Rhys Yates y Manuel Villa) y un Hyundai i20 R5 (“Pedro”). No habrá participación española en ninguno de los apartados en este rally.

Máxima expectación pues para la primera prueba del calendario, entre ellas la modificación del itinerario en un 40% con una ruta mucho más compacta en la que se deberán completar 322,81 km cronometrados divididos en 16 tramos, a diferencia de los más de 395 km que se disputaron en la campaña anterior.

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Un 2019 amb novetats i canvis que arrenquen a Monte-Carlo

La data més esperada de l'any finalment ha arribat. S'inicia la temporada 2019 del Campionat del Món FIA de Ral·lis amb la primera prova del calendari mundialista, el Rallye Automobile Monte-Carlo, que es disputarà del 24 al 27 de gener i que aquest any celebrarà la seva 87 edició.

El barri monegasc ja ho té tot a punt per rebre als 84 participants que realitzaran la cursa que obre les 14 que es disputaran durant la temporada. L’Automobile Club de Monaco ha revelat una llista d'inscrits de luxe i amb notables canvis en les files de cada equip.

L'actual Campió del Món, Sébastien Ogier, i el seu fidel company Julien Ingrassia seran, com és lògic, els principals defensors de la files del Citroën Total WRT. Als comandaments del C3 WRC, que amb el seu nou disseny exterior pretén celebrar el centenari de la marca i la tornada de Red Bull com patrocinador oficial de l'equip, intentaran mantenir la gesta aconseguida en el Monte-Carlo de 2018, prova on es van adjudicar, amb el seu antic equip M-Sport Ford, el lloc més alt del podi i de manera molt còmoda. L'any passat, Citroën es va quedar a les portes del podi, però va aconseguir dominar una de les súper especials i el Power Stage, tram on cada equip lluita per aconseguir punts extres en la classificació. Les condicions tan irregulars del Rallye Monte-Carlo fan molt incertes les expectatives.

Però la tornada d’Ogier “a casa” no és l'únic as sota la màniga amb el qual compta Citroën. La marca francesa també ha decidit apostar aquesta temporada pels finlandesos Esapekka Lappi-Janne Ferm, la qual cosa es tradueix en un equip completament renovat i disposat a batallar i a pujar novament.

Un altre dels equips del qual es parlarà molt serà, sens dubte, el Hyundai Shell Mobis WRT. Són moltes les novetats que acompanyen aquest equip el 2019, amb l'inici del nou director Andrea Adamo i l'arrencada en aquesta prova del nou vegades Campió del Món, Sébastien Loeb, la primera de les 6 que disputarà durant el 2019 amb l'esquadra coreana, pilotant l'i20 Coupé WRC, i tot això a menys d'una setmana d'haver finalitzat el Dakar en una merescuda tercera posició. El pilot francès substituirà en el Monte-Carlo a Dani Sordo, que no arrencarà la temporada fins la cursa de Mèxic. Però no serà només feina de Loeb-Elena defensar les files dels d’Alzenau, a Monte-Carlo també hi seran els habituals Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul i Andreas Mikkelsen-Anders Jæger-Amland.

Respecte M-Sport Ford WRT, a Monte-Carlo comptaran amb la presència d’Elfyn Evans-Scott Martin i dels finlandesos Teemu Suninen-Marko Salminen. Addicionalment, en la prova monegasca comptaran amb els suecs Pontus Tidemand-Ola Fløene, que participaran de moment en les dues primeres curses puntuables del calendari mundialista. Tots aquests pilots aniran als comandaments dels Ford Fiesta WRC, que estrenen nou disseny que reflecteix la importància comercial que representa 2019 per a l'equip. Amb la sortida del seu pilot elit, Sébastien Ogier, els de Cumbria es queden sense moltes possibilitats aquest any d'aspirar a un títol mundial com ha estat succeint en les últimes dues temporades. De la mateixa manera que va passar a Hyundai, M-Sport Ford canvia la seva estructura directiva, sent Richard Millener qui a partir d'ara prendrà les regnes de l'equip en les curses.

Per la seva banda, el Toyota Gazoo Racing WRT arribarà trepitjant fort a Mònaco. Monte-Carlo és una prova on l'equip nipó se sent foça còmode. La campanya passada van aconseguir el podi per partida doble, Ott Tänak es classificava segon, mentre que Jari-Matti Latvala entrava tercer. Arribaran com actuals campions de l'apartat de marques, i comptaran en les seves files durant tota la temporada amb un tercer cotxe pilotat per l'irlandès Kris Meeke. Serà novament el Toyota Yaris WRC el cotxe que utilitzarà l'equip.

WRC2 Pro confirma a Škoda Motorsport
La nova modalitat del mundial de segon nivell ha confirmat finalment la participació de l’Škoda Fabia R5 per a Monte-Carlo, sent Kalle Rovanperä qui es posarà al volant de la mecànica txeca. En un Ford Fiesta R5 hi haurà Gus Greensmith, i en un Citroën C3, el francès Yoann Bonato.

En l'apartat WRC2, a Monte-Carlo destaquen 8 inscrits i cinc cotxes: dos VW Polo GTI R5 (Ole Christian Veiby i Nicolas Ciamin), un Citroën C3 R5 (Guillaume de Mévius), un Ford Fiesta R5 (Adrien Fourmaux), tres Škoda Fabia R5 (Gregoire Munster, Rhys Yates i Manuel Villa) i un Hyundai i20 R5 (“Pedro”). No hi haurà participació espanyola en cap dels apartats en aquest ral·li.

Màxima expectació doncs per a la primera prova del calendari, entre d’altres coses per la modificació de l'itinerari en un 40% amb una ruta molt més compacta en la qual s'hauran de completar 322,81 km cronometrats dividits en 16 trams, a diferència dels més de 395 km que es van disputar en la campanya anterior.

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