Ha sido su segunda victoria de la temporada, pues Thierry Neuville ya había ganado en el Ypres Rally en Bélgica, su país natal que acogía por primera vez en la historia una prueba del Campeonato del Mundo de Rallies de la FIA. El piloto belga de Hyundai demostró que el asfalto del RallyRACC le resulta favorable, pues repetía el triunfo conseguido en 2019, en aquella ocasión copilotado por Nicolas Gilsoul y en esta junto a Martijn Wydaeghe.
Aunque deberá seguir aguardando por ese ansiado primer título mundial de Pilotos, los puntos conseguidos para la marca coreana, junto a los de Dani Sordo, han sido de gran ayuda para continuar manteniendo la esperanza de desbancar a Toyota en el apartado de Constructores. El ACI Rally Monza, última prueba de la temporada, resolverá la duda y nos dirá si Hyundai se lleva su tercer título consecutivo o por el contrario Toyota recuperará el último de 2018. Esta ha sido, además, la decimoquinta victoria de Thierry Neuville en el WRC.
La segunda plaza de Elfyn Evans le permite continuar con posibilidades de ser campeón, aunque Sébastien Ogier, ambos con Toyota, parta con ventaja. Por otra parte, un sensacional último día de Dani Sordo le daba al piloto cántabro su noveno podio en el RallyRACC en sus 18 participaciones consecutivas desde 2003 (cinco segundos y cuatro terceros), en esta ocasión junto a Cándido Carrera, que lograba su primer podio absoluto en el WRC.
Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), ganador del 56 RallyRACC
“La diferencia estuvo en el cambio de configuración el viernes a mediodía. Mi ingeniero me animó a que hiciese una modificación radical y fue una buena decisión para mejorar el subviraje. Eso nos ha llevado a la victoria. El último día nos llevamos un susto con un conato de incendio, es un problema que ya ha ocurrido más veces este año y que no hemos solucionado. A veces el coche se negaba a arrancar y en esta ocasión no estábamos lejos del reagrupamiento para empujar. Martijn [Wydaeghe] lo hizo muy bien en este rally y también mi equipo. Seguimos luchando y lo hemos dado todo”.
Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC), segundo del 56 RallyRACC
“Pienso que la clave pudo estar en la diferencia entre las primeras y las segundas pasadas el viernes. Con la carretera limpia iba mejor, con ella sucia me costaba sentirme cómodo con el coche. Intentamos solucionarlo, pero no conseguimos resolverlo y eso al final hizo que tuviese que volver a buscar una configuración con la que me sintiera bien. Ha sido un rally frustrante por mi parte, pero seguimos vivos y en una situación similar a la del año pasado. Puede pasar cualquier cosa pero Séb [Ogier] es inteligente y va a ser difícil superarlo. Diecisiete son muchos puntos así que para que seamos campeones debe cometer un error o tener una avería”.
Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC), tercero del 56 RallyRACC
“Estuve luchando durante todo el rally con Sébastien [Ogier] y disfrutando con el coche. Me sentí muy bien. Andrea [Adamo] me animó a que presionase. Thierry [Neuville] se escapó el primer día, Elfyn [Evans] estuvo muy rápido en la primera etapa. Por otra parte, Cándido [Carrera] hizo un trabajo increíble y en el tramo nocturno trabajó muy bien. Estaba muy feliz por su primer podio, todo funciona cada vez mejor y puso mucho esfuerzo”.
Andrea Adamo (Director del Hyundai Shell Mobis WRT)
“Era importante volver a casa con opciones y tener ganas de lucha. Es una cuestión de contar con un equipo acostumbrado a pelear hasta el final. Vi este espíritu en las últimas semanas. No quería presionarlos, no me necesitaban para conseguir esto. No somos perdedores, descubrimos dónde cometimos un error y nos aseguramos de que no vuelva a suceder. Monza será la última carrera de este coche”.
---------------------------------------------------------------------
56 RallyRACC: Parlen els protagonistes del podi
Ha estat la seva segona victòria de la temporada, perquè Thierry Neuville ja havia guanyat a l’Ypres Rally a Bèlgica, el seu país natal que acollia per primera vegada en la seva història una prova del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA. El pilot belga de Hyundai va demostrar que l'asfalt del RallyRACC li resulta favorable, perquè repetia el triomf aconseguit en 2019, en aquella ocasió copilotado per Nicolas Gilsoul i en aquesta al costat de Martijn Wydaeghe.
Encara que haurà de continuar esperant per aquest anhelat primer títol mundial de Pilots, els punts aconseguits per la marca coreana, sumats als de Dani Sordo, han estat de gran ajuda per a continuar mantenint l'esperança de desbancar a Toyota en l'apartat de Constructors. L’ACI Rally Monza, última prova de la temporada, resoldrà el dubte i ens dirà si Hyundai s'emporta el seu tercer títol consecutiu o per contra Toyota recuperarà l'últim de 2018. Aquesta ha estat, a més, la quinzena victòria de Thierry Neuville en el WRC.
La segona posició d’Elfyn Evans li permet continuar amb possibilitats de ser campió, encara que Sébastien Ogier, tots dos amb Toyota, parteixi amb avantatge. D'altra banda, un sensacional últim dia de Dani Sordo li donava al pilot càntabre el seu novè podi en el RallyRACC en les seves 18 participacions consecutives des de 2003 (cinc segons i quatre tercers), en aquesta ocasió al costat de Cándido Carrera, que aconseguia el seu primer podi absolut en el WRC.
Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), guanyador del 56 RallyRACC
“La diferència va estar en el canvi de configuració el divendres al migdia. El meu enginyer em va animar que fes una modificació radical i va ser una bona decisió per a millorar el subviratge. Això ens ha portat a la victòria. L'últim dia ens vam endur un ensurt amb un conat d'incendi, és un problema que ja ha ocorregut més vegades enguany i que no hem solucionat. A vegades el cotxe es negava a arrencar i en aquesta ocasió no estàvem lluny del reagrupament per a empènyer. Martijn [Wydaeghe] ho va fer molt bé en aquest ral·li i també el meu equip. Continuem lluitant i ho hem donat tot”.
Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC), segon del 56 RallyRACC
“Penso que la clau va poder estar en la diferència entre les primeres i les segones passades del divendres. Amb la carretera neta anava millor, amb l’asfalt brut em costava sentir-me còmode amb el cotxe. Intentem solucionar-ho, però no aconseguim resoldre-ho i això al final va fer que hagués de tornar a buscar una configuració amb la qual em sentís bé. Ha estat un ral·li frustrant per part meva, però continuem vius i en una situació similar a la de l'any passat. Pot passar qualsevol cosa però Séb [Ogier] és intel·ligent i serà difícil superar-lo. Disset són molts punts així que perquè siguem campions ha de cometre un error o tenir una avaria”.
Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC), tercer del 56 RallyRACC
“Vaig estar lluitant durant tot el ral·li amb Sébastien [Ogier] i gaudint amb el cotxe. Em vaig sentir molt bé. Andrea [Adamo] em va animar que pressionés. Thierry [Neuville] es va escapar el primer dia, Elfyn [Evans] va estar molt ràpid en la primera etapa. D'altra banda, Cándido [Carrera] va fer un treball increïble i en el tram nocturn va treballar molt bé. Estava molt feliç pel seu primer podi, tot funciona cada vegada millor i va posar molt d'esforç”.
Andrea Adamo (Director del Hyundai Shell Mobis WRT)
“Era important tornar a casa amb opcions i tenir ganes de lluita. És una qüestió de comptar amb un equip acostumat a barallar-se fins al final. Vaig veure aquest esperit en les últimes setmanes. No volia pressionar-los, no em necessitaven per a aconseguir el que vam poder fer. No som perdedors, normalment descobrim on cometem un error i ens assegurem que no torni a succeir. Monza serà l'última cursa d'aquest cotxe”.