Competició viscuda: Final de temporada en el Circuit 



Per Josep Autet.

Jordi Ventura tenia ganes de tancar la campanya 2022 pilotant de nou l'eficaç Volkswagen Golf GTI 16V, cotxe que des del Rally Costa Brava de 2021 no havíem tocat. El Golf és un cotxe que certament ofereix unes possibilitats de gaudi i control magnífiques, si bé la seva potència és la que és i encara que en trams complicats de ral·li pot defensar-se, en un esprint veloç com el del Circuit l'assumpte mereix veure'l com el que és.

Tal dit tal fet, a primera hora de la tarda del dissabte estàvem en Jordi i un servidor a l'interior de l’autòdrom català realitzant les dues passades de rigor. Havíem disputat aquesta mateixa cursa en la seva primera edició, 2020, i aquell any es podia fer una única passada de reconeixements i a més just abans de començar a córrer el diumenge. Aquesta vegada les coses es podien fer doncs amb més calma. A més, el vídeo que facilitava el RACC en el seu web permetia fer un repàs de les notes que ajudava molt a deixar les anotacions en força òptimes condicions.

Vam sortir a la primera passada de cursa sense assumir gens de risc, circulant rapidets i poc més, no era qüestió que, després de tres mesos d'aturada esportiva, li donéssim una bufetada a alguna de les piles de pneumàtics que feien de xicana. 10’01”5, temps correcte donat el ritme assumit i 8a posició en la general. En la segona passada vam millorar 11” però vam empitjorar en el nostre resultat a l'escratx, dècims, si bé manteníem la 8a plaça absoluta, a poc més de 9” del Golf similar que pilotaven Ramon Cornet-Marc Cendra.

Muntant rodes més toves vam sortir a la tercera passada amb en Jordi apurant més les frenades, amb el lògic coneixement del terreny i principalment de les zones traïdorenques: 8” menys encara que els suposats rivals van rebaixar encara més, de manera que no va haver-hi manera d’atrapar a l'altre Golf pre90 però sí vam millorar una posició en la general, setens absoluts. Les rectes eren eternes i malgrat anar depressa no vam poder millorar el que era lògic.

Balanç? Bo, i tant! El Golf funciona de meravella, en les zones de pista de velocitat s'enyorava l'embranzida del Sierra, per descomptat, fins i tot semblava que el cotxe tirava menys que altres vegades, però en les portes per canviar de carretera, en les tortuoses xicanes i en les sobtades bandades de canvi de pis el Golf es comportava fantàstic. Jordi va pilotar amb summa precisió i francament molt ràpid, possiblement va ser el ral·li en el qual va tirar més vegades de la palanca del fre de mà, maniobra eficaç per a girar millor algunes vegades però un element que restava acceleració en unes altres.

Ventura se sent d'allò més bé al volant d'aquest cotxe i la veritat que és una gaudida comprovar la seva suau eficàcia i com el condueix. Fa dos anys vam acabar 8ens en aquest ral·li esprint, aquest any 7ens, bons resultats però competint al costat dels cotxes moderns, una dada que no ha de fer oblidar que competim amb un cotxe de fa 40 anys. Per molt competitiu que sigui, res es pot fer contra els cotxes d'avui dia. Per això cal felicitar el Golf de Cornet-Cendra, que ens van precedir i que encara que anaven eixelebradament eficaços tampoc van poder fer molt més que nosaltres.

Finalitza la temporada 2022 amb 6 ral·lis en el nostre palmarès conjunt, el 7è lloc del que explico coses avui amb el Golf i altres cinc curses més amb el Sierra, destacant el 2n i 1r Pre90 a Andorra i els dos 9ens a Lloret de Mar i Costa Brava, als quals cal sumar dues retirades a l’Empordà i a Les Corbes, quan anàvem 4t i 3r, respectivament, no està gens malament!

Acabo aquesta breu crònica desitjant-vos Bon Nadal i el millor per a 2023. El temps passa, aprofitem-lo, un mai sap si això últim ho aconsegueix plenament, però mentre hi hagi coses que ens apassionin el present i el futur existeixen.

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es