• Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC) s'imposen en Regularitat Sport
• Èxit del Volant RACC Clàssic, que s'adjudiquen dos dels equips més destacats
• Salou es confirma com el gran epicentre de la prova de clàssics del RACC
• 100 vehicles van participar el dissabte a la Trobada RACC de Cotxes Clàssics
Salou (Tarragona), 16 d'abril de 2023 - L'equip format per Juan Pedro García – Sergi Giralt (Lancia Autobianchi A112 Abarth), amb 22,7 punts, ha aconseguit la victòria en la categoria de Regularitat del 7è Rally Catalunya Històric, prova per a vehicles clàssics en carretera tancada que ha tingut com a nucli principal la ciutat de Salou. En la categoria de Regularitat Sport, amb una mitjana una mica més elevada, l'equip triomfador ha estat el format per Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), amb 44,4 punts.
Tots els participants van realitzar un recorregut idèntic, amb 433,54 km en els quals s'incloïen 138,81 km de regularitat en carretera tancada, distribuïts en 10 trams, tres d'ells es van disputar el divendres i els altres set el dissabte. Com sol succeir en aquesta prova de gran dificultat tècnica, la lluita pel podi en totes dues categories ha estat molt dura, amb diferències mínimes. En tot cas, els futurs guanyadors ja eren líders al final de la primera jornada i ho van seguir sent la resta del ral·li. García-Giralt, que ja havien aconseguit dues segones posicions en anteriors edicions, concretaven un dels triomfs més rellevants de la seva trajectòria esportiva.
En segona posició es van situar els guanyadors l'any anterior, Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B). Fent gala d'una actuació en millora contínua van aconseguir entrar pocs punts per darrera dels guanyadors i per davant de Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI 1.8), tercers després d'un bon final en el qual van aconseguir superar a Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) i a Miguel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza), autors tots dos equips de magnífiques actuacions, sempre amb possibilitats d'optar al podi final. Miró-Matavacas són els únics que han aconseguit finalitzar les set edicions del Rally Catalunya Històric entre els cinc millors, dues d'aquestes vegades en el primer lloc.
Entre els equips destacats s’ha de citar el que formaven Belén García – Carles Sasplugas (Seat Ibiza 1.5 GLX), sisens i primera pilot femenina en l'arribada, un resultat de gran nivell ocupant una posició que sol ser habitual per a Tere Armadans – Anna Vives (Seat Ibiza 2.0 GTI), a les quals algun problema no els va permetre lluir-se com solen fer.
Gran batalla en Regularitat Sport. El cas dels guanyadors, Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), és molt similar al de l'equip que va aconseguir el triomf en Regularitat. Van dominar sempre però amb una gran pressió al seu darrere per part de Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i), guanyadors de la categoria un any abans, mostrant tots dos equips un nivell de competitivitat molt elevat.
En aquesta edició es va convocar el Volant RACC Clàssic, al qual optaven els participants que competien amb vehicles que entre 1979 i 1993 (les 15 primeres edicions del trofeu) s'utilitzaven en aquesta fórmula de promoció del RACC. Curiosament, l'equip vencedor del Volant RACC Clàssic en l'apartat de Regularitat va ser el guanyador absolut del ral·li, García–Giralt (Autobianchi A112), la qual cosa demostra la competitivitat que continuen tenint aquests vehicles. En la modalitat de Regularitat Sport, l'equip que es va imposar va ser Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye). En 2023 el Volant RACC – Trofeu Mavisa arriba a la 45a edició.
Cal destacar també l'èxit de la Trobada RACC de Cotxes Clàssics, que amb 100 participants va permetre que tots ells visquessin l'ambient del ral·li, formant-ne part. Els cotxes van quedar exposats des de primera hora del matí del dissabte en un parc annex al del ral·li, van prendre la sortida des del podi i van fer un recorregut de 60 km en el qual s'incloïa el primer tram del dissabte, Riudecanyes.
Classificacions finals 7è Rally Catalunya Històric
Regularitat
1 (24) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, pre85), 22,7 punts
2 (21) Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B, pre75), 29,3 punts
3 (23) Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI 1.8, pre85), 35,6 punts
4 (20) Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, pre85), 36,5 punts
5 (28) Miguel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza, pre93), 39,4 punts
6 (37) Belén García – Carles Sasplugas (Seat Ibiza 1.5 GLX, pre85), 40,5 punts
7 (43) Juan Ignacio Eguiara – Jordi Parro (Seat 124 Especial 2000, pre85), 40,8 punts
8 (08) Manel Cabré – Francesc Bardina (Volkswagen Käfer 1303, pre75), 48,2 punts
9 (22) Esteban Munné – Olga Feliu (Seat 124 Especial 1800, pre85), 49,3 punts
10 (27) Josep Mateu – Joaquim Vilatarsana (Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD, pre93), 59,3 punts
Fins a 27 classificats
Regularitat Sport
1 (01) Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC, pre85), 44,4 punts
2 (03) Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i, pre93), 45,5 punts
3 (04) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, pre93), 67,8 punts
4 (06) Manuel Álvarez – Ismael Lozano (Toyota Celica, pre93), 103,2 punts
5 (02) Albert Rosa – Jan Rosa (Peugeot 205 GTI 1.9, pre93), 136 punts
6 (05) Josep Costa – Marc Duran (Porsche 911 SC, pre85), 347,6 punts
Volant RACC Clàssic
Regularitat: (04) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, pre85)
Reg. Sport: (24) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, pre93)
Vencedors per classes - Regularitat
Pre75-Classe 1: (21) Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B, 1957)
Pre85-Classe 2: (24) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, 1984)
Pre85-Classe 3: (20) Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, 1979)
Pre93-Classe 4: (28) Miguel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza, 1993)
Pre93-Classe 5: (26) Tere Armadans – Anna Vives (Seat Ibiza 2.0 GTI, 1993)
Vencedors per classes - Regularitat Sport
Pre85-Classe 3: (01) Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC, 1982)
Pre93-Classe 4: (04) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, 1989)
Pre93-Classe 5: (03) Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i, 1986)
----------------------------------------------------------------------------------
García-Giralt (Autobianchi) ganan con autoridad en Salou
· Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC) se imponen en Regularidad Sport
· Éxito del Volant RACC Clàssic, que se adjudican dos de los equipos más destacados
· Salou se confirma como el gran epicentro de la prueba de clásicos del RACC
· 100 vehículos participaron el sábado en la Trobada RACC de Cotxes Clàssics
Salou (Tarragona), 16 de abril de 2023 - El equipo formado por Juan Pedro García – Sergi Giralt (Lancia Autobianchi A112 Abarth), con 22,7 puntos, ha logrado la victoria en la categoría de Regularidad del 7è Rally Catalunya Històric, prueba para vehículos clásicos en carretera cerrada que ha tenido como núcleo principal la ciudad de Salou. En la categoría de Regularidad Sport, con un promedio algo más elevado, el equipo triunfador ha sido el formado por Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), con 44,4 puntos.
Todos los participantes realizaban un recorrido idéntico, con 433,54 km en los que se incluían 138,81 km de regularidad en carretera cerrada, distribuidos en 10 tramos, tres de ellos se disputaron el viernes y los otros siete el sábado. Como suele suceder en esta prueba de gran dificultad técnica, la lucha por el podio en ambas categorías ha sido muy cerrada, con diferencias mínimas. En todo caso, los futuros ganadores ya ostentaban el liderato al final de la primera jornada y lo mantuvieron el resto del rally. García-Giralt, que ya habían logrado dos segundas posiciones en anteriores ediciones, concretaban uno de los triunfos más relevantes de su trayectoria deportiva.
En segunda posición se situaron los ganadores el año anterior, Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B). Haciendo gala de una actuación en mejora continua lograron entrar a espaldas de los ganadores y por delante de Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI 1.8), terceros tras un buen final en el que lograron superar a Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) y a Miquel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza), autores ambos equipos de magníficas actuaciones, siempre con posibilidades de optar al podio final. Miró-Matavacas son los únicos que han conseguido finalizar las siete ediciones del Rally Catalunya Històric entre los cinco mejores, en dos de estas ocasiones en el primer puesto.
Entre los equipos destacados debe citarse el que formaban Belén García – Carles Sasplugas (Seat Ibiza 1.5 GLX), sextos y primera piloto en la llegada, un resultado de gran nivel ocupando una posición que suele ser habitual para Tere Armadans – Anna Vives (Seat Ibiza 2.0 GTI), a las que algún problema no les permitió lucirse como suelen hacer.
Gran batalla en Regularidad Sport. El caso de los ganadores, Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), es muy similar al del equipo que logró el triunfo en Regularidad. Dominaron siempre pero con una gran presión a sus espaldas por parte de Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i), ganadores de la categoría un año antes, mostrando ambos un nivel de competitividad muy elevado.
En esta edición se convocó el Volant RACC Clàssic, al que optaban los participantes que competían con vehículos que entre 1979 y 1993 (las 15 primeras ediciones del trofeo) se utilizaban en esta fórmula de promoción del RACC. Curiosamente, el equipo vencedor del Volant RACC Clàssic en el apartado de Regularidad fue el ganador absoluto del rally, García–Giralt (Autobianchi A112), lo que demuestra la competitividad que siguen teniendo estos vehículos. En la modalidad Regularidad Sport, el equipo que se impuso fue Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye). En 2023 el Volant RACC – Trofeu Mavisa llega a la 45ª edición.
Hay que destacar también el éxito de la Trobada RACC de Cotxes Clàssics, que con 100 participantes permitió que todos ellos vivieran el ambiente de un rally, formando parte del grupo. Los coches quedaron expuestos desde primera hora de la mañana del sábado en un parque anexo al del rally, tomaron la salida desde el podio y efectuaron un recorrido de 60 km en el que se incluía el primer tramo del sábado, Riudecanyes.
Clasificaciones finales 7è Rally Catalunya Històric
Regularidad
1 (24) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, pre85), 22,7 puntos
2 (21) Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B, pre75), 29,3 puntos
3 (23) Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI 1.8, pre85), 35,6 puntos
4 (20) Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, pre85), 36,5 puntos
5 (28) Miquel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza, pre93), 39,4 puntos
6 (37) Belén García – Carles Sasplugas (Seat Ibiza 1.5 GLX, pre85), 40,5 puntos
7 (43) Juan Ignacio Eguiara – Jordi Parro (Seat 124 Especial 2000, pre85), 40,8 puntos
8 (08) Manel Cabré – Francesc Bardina (Volkswagen Käfer 1303, pre75), 48,2 puntos
9 (22) Esteban Munné – Olga Feliu (Seat 124 Especial 1800, pre85), 49,3 puntos
10 (27) Josep Mateu – Joaquim Vilatarsana (Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD, pre93), 59,3 puntos
Hasta 27 clasificados
Regularidad Sport
1 (01) Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC, pre85), 44,4 puntos
2 (03) Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i, pre93), 45,5 puntos
3 (04) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, pre93), 67,8 puntos
4 (06) Manuel Álvarez – Ismael Lozano (Toyota Celica, pre93), 103,2 puntos
5 (02) Albert Rosa – Jan Rosa (Peugeot 205 GTI 1.9, pre93), 136 puntos
6 (05) Josep Costa – Marc Duran (Porsche 911 SC, pre85), 347,6 puntos
Volant RACC Clàssic
Regularidad: (04) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, pre85)
Reg. Sport: (24) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, pre93)
Vencedores por clases - Regularidad
Pre75-Clase 1: (21) Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 1400B, 1957)
Pre85-Clase 2: (24) Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, 1984)
Pre85-Clase 3: (20) Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, 1979)
Pre93-Clase 4: (28) Miquel Ángel Madrazo – Xavier Pérez (Subaru Impreza, 1993)
Pre93-Clase 5: (26) Tere Armadans – Anna Vives (Seat Ibiza 2.0 GTI, 1993)
Vencedores por clases - Regularidad Sport
Pre85-Clase 3: (01) Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC, 1982)
Pre93-Clase 4: (04) Pau Romero – Ferran Soles (Peugeot 205 Rallye, 1989)
Pre93-Clase 5: (03) Ramon Dalmau – Toni Moragas (BMW 325i, 1986)
Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es