Magnífico balance del Rally Catalunya – Costa Daurada Legend 



• Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36): ganadores absolutos en Velocidad
• Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4): los mejores en Regularidad Sport
• Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30): primeros clasificados en Regularidad
• El RACC y Escudería Baix Camp hacen un magnífico balance de la prueba
• Para consultar clasificaciones completas, de Velocidad y Regularidad: motorsport.racc.es

Reus, 9 de junio de 2024 – El RACC y la Escudería Baix Camp hacen un magnífico balance del 8è Rally Catalunya – Costa Daurada Legend, prueba que finalizó anoche con el reparto de premios en la Plaça de la Llibertat de Reus. Tanto los ayuntamientos de Salou y de Reus, como el Patronato de Turismo de la Costa Daurada, que daba su apoyo a la prueba, confirmaron las expectativas de que este nuevo rally ha nacido con grandes posibilidades de futuro.

La prueba ha sido la cuarta puntuable para el Campeonato de España de Rallyes para Vehículos Históricos (CERVH), en sus modalidades de Velocidad y de Regularidad, además de puntuar también para el Campeonato de Catalunya de ambas categorías. Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36) han ganado la prueba en Velocidad, al tiempo que Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4) y Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30) lo han hecho respectivamente en Regularidad Sport y Regularidad.

En cuanto al Campeonato de Catalunya, los mejores equipos clasificados han sido Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC gr. 4) en Velocidad; Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC) en Regularidad Sport y Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo) en Regularidad.

Un total de 109 equipos tomaron la salida el viernes desde Salou para disputar las cuatro cronometradas de que constó la primera etapa, que finalizó en Reus. El sábado, con salida y llegada también en Reus, los participantes tuvieron que superar otras seis especiales, sumando el total del rally 106,56 km de velocidad o regularidad de los 348,11 km de que constaba la prueba.

La primera etapa estaba formada por los clásicos tramos de La Mussara (10,200 km) y Farena 9,361 km), ambos a doble pasada, y en los cuales Manuel Muniente – Diego R. Louzao ganaban los tres primeros, finalizando este primer día de carrera como líderes provisionales con su BMW M3 E36. Sin embargo, un mejor crono de Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth) en la última cronometrada reducía ligeramente la diferencia entre ambos a sólo 5,8 segundos, mientras Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC Gr. 4) se situaban en tercera posición, pero ya a 40’’ de la cabeza.

Para la segunda etapa disputada el sábado, el recorrido estaba formado por un doble paso a tramos con mucha historia como La Teixeta (14,762 km), El Lloar-Bellmunt (11,439 km) que en su primera pasada era el TC+, y Falset-Porrera (7,519 km). En todos ellos, los más rápidos volvían a ser Muniente – Louzao, que además incrementaban su renta con respecto a Ventura – Autet al padecer los del Ford problemas de transmisión que acabarían arrastrando en lo que restaba de carrera, por lo que a falta de la última sección los del BMW ostentaban una cómoda ventaja de casi minuto y medio.

Sería ya de trámite para los líderes provisionales ese bucle final, que se imponían en la repetición de La Teixeta y El Lloar–Bellmunt, lo que significaba que el piloto catalán Manuel Muniente y su copiloto gallego Diego Rodríguez Louzao, con el BMW M3 E36, lograsen la victoria en el Rally Catalunya – Costa Daurada Legend además de hacerlo en la categoría Pre2000. No obstante, los problemas en el Ford Sierra RS Cosworth de Jordi Ventura – Josep Autet dejaban finalmente la segunda plaza en beneficio de Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC Gr. 4), siendo también los más rápidos en Pre81 mientras Ventura – Autet dominaban en Pre90.

En lo que respecta a las otras categorías puntuables para el CERVH, Miguel Otegui – Giovanni Breda (Porsche 996 GT3) lograban el triunfo en la categoría Classic, mientras que Daniel Alejandro Remuiñán – Álvaro Cerqueiras obtenían la victoria en el apartado Classic Siluetas con su Peugeot 205 Proto de Yacar. En esta categoría y en el sexto tramo los hasta ese momento líderes provisionales, Sergi Pérez – Axel Coronado, se salían de la carretera con su Porsche 911 SC. Pérez-Coronado se adjudicarían no obstante el Trofeo Ciutat de Reus, que se otorgaba al mejor tiempo absoluto en el tramo La Mussara.

Con una masiva participación, las dos categorías de Regularidad mantenían la emoción hasta el final con resultados muy ajustados y cuyo resultado final no se definía hasta el último tramo, teniendo como ganadores a Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4) en Regularidad Sport mientras Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30) se imponían en Regularidad.

Excelente balance de este úblico ha seguido nuevo Rally Catalunya – Costa Daurada Legend, organizado conjuntamente por el RACC y Escudería Baix Camp, que ha contado con participación los principales pilotos de la especialidad.

Rally Catalunya – Costa Daurada Legend 2024

Clasificación final CERVH-Velocidad
1 Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36, 1º Pre2000), 1h 17’ 27’’1
2 Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC, 1º Pre81), + 2’10’’9
3 Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth, 1º Pre90), +3’04’’1
4 Ezequiel Pérez Companc – Rubén Francisco (Ford Escort RS 1800), +3’37’’6
5 Antonio Sainz – Carlos Cancela (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD), +4’34’’6
6 Salvador Canals – Albert Roger (BMW 325i E30), +6’17’’7
7 Joaquim Muntada – Sergi Brugué (Ford Escort RS 2000), +6’47’’5
8 Óscar García – Adelina Bassas (Renault Clio Williams), +7’30’’1
9 Alejandro Dude – Daniel Muntadas (BMW M3), +8’17’’5
10 Santiago Barragán – Francisco Javier Sánchez (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD), +8’42’’0

Clasificación final CERVH-Regularidad Sport
1 Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4), 100,10 puntos.
2 Francisco Martínez -  José Manuel Villamayor (Ford Sierra Cosworth 4x4), 102,70 puntos.
3 Jorge Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC 3.0), 135,50 puntos.
4 Ramón Dalmau – Antonio Moragas (Ford Escort RS 2000 MKII), 239,90 puntos.
5 Carlos Javier Jorge – Adolfo González-Almuiña (Porsche Carrera RS 3.0), 623,00 puntos
6 Andreu Vigué – Josep Maria Casas (BMW 325i E30), 1.063,20 puntos.
7 Aleix Brunet – Tània Lozano (Seat Ibiza), 2.329,00 puntos.
8 Emili Farina – Raül Romero (Seat 124 Especial 2000), 5.802,9 puntos.
9 Víctor Manuel Salagray B– Víctor Manuel Salagray G (VW Golf GTI),  6.040,8 puntos.
10 Roberto Rubert – Juan Ortiz (Ford Escort RS 2000), 6.881,1 puntos.

Clasificación final CERVH-Regularidad
1 Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30), 61,60 puntos.
2 Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo), 65,40 puntos.
3 Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC 3.0), 66,00 puntos.
4 Christian Lantres – Marie Lantres (Peugeot 205 GTI), 67,80 puntos.
5 Jean Philippe Moingeon – Bernard Lafitedupont (BMW 2002), 89,80 puntos.
6 Esteban Munné – Olga Feliu (Volkswagen Golf GTI MK2), 96,40 puntos.
7 Tere Armadans – Anna Vives (Seat 124 Especial 2000), 111,7 puntos.
8 Helena García – Jesús Antonio Saiz (VW Golf GTI), 251,3 puntos.
9 Daniel Cuadrado – Antonio Angulo (Seat Ibiza), 286 puntos.
10 Enric Mattes – Albert Gil (VW Golf GTI), 458 puntos.

Podio final Catalunya-Velocidad
1 Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC, 1º Pre75)
2 Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth, 1º Pre93)
3 Salvador Canals – Albert Roger (BMW 325i E30, Pre93)
4 Joaquim Muntada – Sergi Brugué (Ford Escort RS 2000, 1º Pre85)

Podio final Catalunya-Regularidad Sport
1 Jorge Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC 3.0)
2 Ramón Dalmau – Antonio Moragas (Ford Escort RS 2000 MKII)
3 Eric Pifarre – Vasseur Vincent (Porsche 911 SC)

Podio final Catalunya-Regularidad
1 Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo)
2 Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC 3.0)
3 Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI Mk2)

Para más información:
https://motorsport.racc.cat
www.rallycostadaurada.com

------------------------------ Versió en català ---------------------------

Magnífic balanç del Rally Catalunya – Costa Daurada Legend

• Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36): guanyadors absoluts en Velocitat
• Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4): els millors en Regularitat Sport
• Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30): primers classificats en Regularitat
• El RACC i l’Escuderia Baix Camp fan un magnífic balanç de la prova
• Per a consultar classificacions completes de Velocitat i Regularitat: motorsport.racc.es

Reus, 9 de juny de 2024 – El RACC i l'Escuderia Baix Camp fan un magnífic balanç del 8è Rally Catalunya – Costa Daurada Legend, prova que va finalitzar anit amb el repartiment de premis en la Plaça de la Llibertat de Reus. Tant els ajuntaments de Salou i de Reus, com el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, que donava suport a la prova, van confirmar les expectatives que aquest nou ral·li ha nascut amb grans possibilitats de futur.

La prova ha estat la quarta puntuable per al Campionat d'Espanya de Ral·lis per a Vehicles Històrics (CERVH), en les seves modalitats de Velocitat i de Regularitat, a més de puntuar també per al Campionat de Catalunya de totes dues categories. Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36) han guanyat la prova en Velocitat, al mateix temps que Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4) i Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30) ho han fet respectivament en Regularitat Sport i Regularitat.

Quant al Campionat de Catalunya, els millors equips classificats han estat Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC gr. 4) en Velocitat; Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC) en Regularitat Sport i Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo) en Regularitat.

Un total de 109 equips van prendre la sortida el divendres des de Salou per a disputar les quatre cronometrades de què va constar la primera etapa, que va finalitzar a Reus. El dissabte, amb sortida i arribada també a Reus, els participants van haver de superar altres sis especials, sumant el total del ral·li 106,56 km de velocitat o regularitat dels 348,11 km de què constava la prova.

La primera etapa estava formada pels clàssics trams de La Mussara (10,200 km) i Farena (9,361 km), tots dos a doble passada, i en els quals Manuel Muniente – Diego R. Louzao guanyaven els tres primers, finalitzant aquest primer dia de cursa com a líders provisionals amb el seu BMW M3 E36. No obstant això, un millor crono de Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth) en l'última cronometrada reduïa lleugerament la diferència entre tots dos a només 5,8 segons, mentre Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC Gr. 4) se situaven en tercera posició, però ja a 40’’ del cap de cursa.

Per a la segona etapa disputada el dissabte, el recorregut estava format per una doble passada a trams amb molta història com La Teixeta (14,762 km), El Lloar-Bellmunt (11,439 km) que en la seva primera passada era el TC+, i Falset-Porrera (7,519 km). En tots ells, els més ràpids tornaven a ser Muniente – Louzao, que a més incrementaven la seva renda respecte a Ventura – Autet en patir els del Ford problemes de transmissió que acabarien arrossegant en el que restava de competició, per la qual cosa mancant l'última secció els del BMW ostentaven un còmode avantatge de gairebé minut i mig.

Seria ja de tràmit per als líders provisionals aquest bucle final, que s'imposaven en la repetició de La Teixeta i El Lloar–Bellmunt, la qual cosa significava que el pilot català Manuel Muniente i el seu copilot gallec Diego Rodríguez Louzao, amb BMW M3 E36, aconseguissin la victòria en el Rally Catalunya – Costa Daurada Legend a més de fer-ho en la categoria Pre2000. No obstant això, els problemes en el Ford Sierra RS Cosworth de Jordi Ventura – Josep Autet deixaven finalment la segona plaça en benefici de Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC Gr. 4), sent també els més ràpids en Pre81, mentre Ventura – Autet dominaven en Pre90.

Pel que fa a les altres categories puntuables per al CERVH, Miguel Otegui – Giovanni Breda (Porsche 996 GT3) aconseguien el triomf en la categoria Classic, mentre que Daniel Alejandro Remuiñán – Álvaro Cerqueiras obtenien la victòria en l'apartat Classic Siluetas amb el seu Peugeot 205 Proto de Yacar. En aquesta categoria i en el sisè tram els fins a aquell moment líders provisionals, Sergi Pérez – Axel Coronado, se sortien de la carretera amb el seu Porsche 911 SC. No obstant això, Pérez-Coronado s'adjudicarien el Trofeu Ciutat de Reus, que s'atorgava al millor temps absolut en el tram La Mussara.

Amb una massiva participació, les dues categories de Regularitat mantenien l'emoció fins al final amb resultats molt ajustats, la classificació final dels quals no es definiria fins a l'últim tram, tenint com a guanyadors a Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4) en Regularitat Sport mentre Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30) s'imposaven en Regularitat.

Excel·lent balanç d'aquest nou Rally Catalunya – Costa Daurada Legend, organitzat conjuntament pel RACC i Escuderia Baix Camp, que ha comptat amb els principals pilots de l'especialitat.

8è Rally Catalunya – Costa Daurada Legend 2024

Classificació final CERVH-Velocitat
1 Manuel Muniente – Diego R. Louzao (BMW M3 E36, 1r Pre2000), 1h 17’ 27’’1
2 Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC, 1r Pre81), + 2’10’’9
3 Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth, 1r Pre90), +3’04’’1
4 Ezequiel Pérez Companc – Rubén Francisco (Ford Escort RS 1800), +3’37’’6
5 Antonio Sainz – Carlos Cancela (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD), +4’34’’6
6 Salvador Canals – Albert Roger (BMW 325i E30), +6’17’’7
7 Joaquim Muntada – Sergi Brugué (Ford Escort RS 2000), +6’47’’5
8 Óscar García – Adelina Bassas (Renault Clio Williams), +7’30’’1
9 Alejandro Dude – Daniel Muntadas (BMW M3), +8’17’’5
10 Santiago Barragán – Francisco Javier Sánchez (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD), +8’42’’0

Classificació final CERVH-Regularitat Sport
1 Jaime Carbonell – Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4x4), 100,10 punts.
2 Francisco Martínez -  José Manuel Villamayor (Ford Sierra Cosworth 4x4), 102,70 punts.
3 Jorge Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC 3.0), 135,50 punts.
4 Ramón Dalmau – Antonio Moragas (Ford Escort RS 2000 MKII), 239,90 punts.
5 Carlos Javier Jorge – Adolfo González-Almuiña (Porsche Carrera RS 3.0), 623,00 punts
6 Andreu Vigué – Josep Maria Casas (BMW 325i E30), 1.063,20 punts.
7 Aleix Brunet – Tània Lozano (Seat Ibiza), 2.329,00 punts.
8 Emili Farina – Raül Romero (Seat 124 Especial 2000), 5.802,9 punts.
9 Víctor Manuel Salagray B– Víctor Manuel Salagray G (VW Golf GTI),  6.040,8 punts.
10 Roberto Rubert – Juan Ortiz (Ford Escort RS 2000), 6.881,1 punts.

Classificació final CERVH-Regularitat
1 Darío José García – Emilio Pascual (BMW 325i E30), 61,60 punts.
2 Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo), 65,40 punts.
3 Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC 3.0), 66,00 punts.
4 Christian Lantres – Marie Lantres (Peugeot 205 GTI), 67,80 punts.
5 Jean Philippe Moingeon – Bernard Lafitedupont (BMW 2002), 89,80 punts.
6 Esteban Munné – Olga Feliu (Volkswagen Golf GTI MK2), 96,40 punts.
7 Tere Armadans – Anna Vives (Seat 124 Especial 2000), 111,7 punts.
8 Helena García – Jesús Antonio Saiz (VW Golf GTI), 251,3 punts.
9 Daniel Cuadrado – Antonio Angulo (Seat Ibiza), 286 punts.
10 Enric Mattes – Albert Gil (VW Golf GTI), 458 punts.

Podi final Catalunya-Velocitat
1 Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC, 1r Pre75)
2 Jordi Ventura – Josep Autet (Ford Sierra RS Cosworth, 1r Pre93)
3 Salvador Canals – Albert Roger (BMW 325i E30, Pre93)
4 Joaquim Muntada – Sergi Brugué (Ford Escort RS 2000, 1r Pre85)

Podi final Catalunya-Regularitat Sport
1 Jorge Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC 3.0)
2 Ramón Dalmau – Antonio Moragas (Ford Escort RS 2000 MKII)
3 Eric Pifarre – Vasseur Vincent (Porsche 911 SC)

Podi final Catalunya-Regularitat
1 Antonio Verdaguer – Antonio Grau (Porsche 944 Turbo)
2 Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC 3.0)
3 Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI Mk2)

Per a més informació:
https://motorsport.racc.cat
www.rallycostadaurada.com

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es