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Hyundai trabaja a tope en la configuración del i20 WRC

 

Aunque se sabe bien poco de los trabajos de concepción y diseño de la nueva máquina de Hyundai para el WRC, el i20, la marca comunicó hace unas semanas que había realizado diversas tandas de ensayos privados en una pista en Alemania, cerca de Francfort, lugar donde estará ubicada la sede del equipo de competición Hyundai Motorsport. Presentado en el salón de París del pasado mes de septiembre, el i20 WRC cada vez será más motivo de noticias, dado que durante el año en curso debería vérsele en más test de cara a su participación en alguna carrera con vistas a la temporada 2014.

 

Se espera que durante este mes de enero se den a conocer más detalles sobre el coche y principalmente sobre el equipo humano que lo desarrollará, no tanto los pilotos como sí los responsables técnicos y deportivos del equipo. En el citado test se invitó a un reducido grupo de periodistas y el portavoz de la marca, que no del equipo de carreras, Stefan Henrich, admitió que no tenían demasiado tiempo para construir un coche de la máxima especialidad pero que este era un punto que no preocupaba a la marca surcoreana: “Hyundai es diferente en su estilo de trabajo al de otras marcas, ni mejor ni peor, simplemente diferente. Nuestra velocidad en el desarrollo de nuestros productos es muy rápida. Mientras otros fabricantes necesitan hacer todo con un ritmo pausado y testearlo constantemente, eso no pasa en Hyundai y esta filosofía nos hará tener listo el i20 WRC dentro de muy poco”.

 

“Todo se está desarrollando muy rápidamente, tenemos ya a nuestro director de equipo, una buena parte del propio equipo y estamos en proceso de ocupar la nueva sede en Francfort; se nos presentan unos meses muy ajetreados en Hyundai”, dijo Henrich.

 

Tras hacer un paréntesis en el mundo de la competición en 2003 para centrar las inversiones promocionales en otros frentes, Hyundai ha puesto en marcha un ambicioso plan deportivo que pretende establecer este equipo propio de carreras para el WRC basado en Europa y aspirar a todo. Tras competir en el WRC de 1998 con el Hyundai Coupé de dos ruedas motrices, en 2000 ascendió de categoría con un coche completamente nuevo, el Hyundai Accent WRC, con el que la marca compitió hasta 2003, contando con pilotos como Juha Kankkunen, Kenneth Eriksson, Alister McRae, Freddy Loix o Armin Schwarz.

 

 

Hyundai treballa de ple en la configuració de l'i20 WRC

 

Tot i que se sap ben poc dels treballs de concepció i disseny de la nova màquina d'Hyundai per l’WRC, l'i20, la marca va comunicar fa unes setmanes que havia realitzat diverses tandes d'assajos privats en una pista a Alemanya, prop de Francfort, lloc on estarà situada la seu de l'equip de competició Hyundai Motorsport. Presentat en el saló de París del passat mes de setembre, l'i20 WRC cada vegada serà més motiu de notícies, atès que durant l'any en curs se l’hauria de veure en més test de cara a la seva participació en alguna cursa amb vista a la temporada 2014.

 

S'espera que durant aquest mes de gener es coneguin més detalls sobre el cotxe i principalment sobre l'equip humà que el desenvoluparà, no tant els pilots com sí els responsables tècnics i esportius de l'equip. En el citat test es va convidar a un reduït grup de periodistes i el portaveu de la marca, que no el de l'equip de curses, Stefan Henrich, va admetre que no tenien massa temps per construir un cotxe de la màxima especialitat però que aquest era un punt que no preocupava a la marca sud-coreana: “Hyundai és diferent en el seu estil de treball al d'altres marques, ni millor ni pitjor, simplement diferent. La nostra velocitat en el desenvolupament dels nostres productes és molt ràpida. Mentre altres fabricants necessiten fer-ho tot amb un ritme pausat i fer-hi tests constantment, això no passa a Hyundai i aquesta filosofia ens farà tenir llest l'i20 WRC dins de molt poc temps”.

 

“Tot s'està desenvolupant molt ràpidament, tenim ja al nostre director d'equip, una bona part del propi equip i estem en procés d'ocupar la nova seu a Francfort; se'ns presenten uns mesos molt atrafegats a Hyundai”, va dir Henrich.

 

Després de fer un parèntesi al món de la competició el 2003 per centrar les inversions promocionals en altres fronts, Hyundai ha engegat un ambiciós pla esportiu que pretén establir aquest equip propi de curses per l’WRC basat a Europa i aspirar a tot. Després de competir en el WRC de 1998 amb l'Hyundai Coupé de dues rodes motrius, el 2000 va ascendir de categoria amb un cotxe completament nou, l'Hyundai Accent WRC, amb el qual la marca va competir fins a 2003, comptant amb pilots com Juha Kankkunen, Kenneth Eriksson, Alister McRae, Freddy Loix o Armin Schwarz.