INICIO   ARCHIVO   CONTACTO
31-12-2013
WRC: 2014, un año para empezar de nuevo
24-12-2013
Feliz Navidad desde el recuerdo más entrañable
23-12-2013
GSeries BPA 2014: Se presenta la mejor temporada
18-12-2013
Dakar: Ford Racing con dos Ranger en el Dakar 2014
18-12-2013
Premios: Entregados los premios RACC a los destacados de 2013
16-12-2013
Empresa: Ford presenta el prototipo Fusion híbrido automatizado
04-12-2013
Hielo: Importante actividad deportiva y promocional de Dorna Sports en las GSeries BPA 2014
28-11-2013
Hielo. GSeries BPA 2014: Más cambios, más espectáculo
04-10-2013
Clásicos: 90 inscritos en el 61 Rally Costa Brava

Videos Jas Info Service
Reportaje del Andorra Winter Rally 2016
 
Escoger opción Escoger evento Fotos Síguenos
 
  AUTOMÒBIL CLUB ANDORRA  

GSeries BPA 2014: Se presenta la mejor temporada

Con la celebración de la ‘G0’, el ensayo general de la que será novena temporada con el formato ideado por el Automòbil Club d’Andorra, las GSeries BPA 2014 han mostrado el plantel de máquinas y de pilotos que tomarán parte en las seis carreras programadas, un calendario que arrancará oficialmente los días 11 y 12 de enero y concluirá el 22 de febrero.

Ante esta inminente temporada, el esfuerzo del organizador, conjuntamente con Banca Privada d’Andorra, principal patrocinador del campeonato, se está notando en beneficio del conglomerado humano que sigue el campeonato. En primer lugar, el paddock de GSeries (4RM) ha sido trasladado justo al lado de la pista, lo que además de cómodo para todos ha permitido la instalación de unos boxes en los que pilotos y mecánicos puedan permanecer bajo cobijo de las inclemencias y además con visión directa de las carreras. Esta cercanía del paddock con la pista permitirá además una mayor agilidad en el programa de pruebas. También es destacable el esfuerzo para hacer del trazado una pista por lo general algo más ancha y con un muro de nieve homogéneo que la hace más segura.

En la ‘G0’, pilotos, equipos y mecánicas encontraron un Grandvalira Circuit en excelentes condiciones, con una capa de hielo muy dura y resbaladiza al principio y unas condiciones climatológicas buenas con una temperatura ambiental que llegó hasta los 5 grados bajo cero. Aún siendo tandas de prueba, se consiguieron marcar cronos tan rápidos como si fueran sesiones clasificatorias (los mejores pilotos rodaron por debajo de los 51” por vuelta), aunque de todos modos lo importante en dicho ensayo fue probar mecánicas, neumáticos y recuperar la propia adaptación de pilotos y personal técnico a las condiciones que impone este campeonato invernal.

El campeón Xevi Pons con Mini Cooper

La ‘G0’ ha mostrado el gran rearme que están llevando a cabo los equipos para ser lo más competitivos posibles cuando empiece la temporada los días 11 y 12 de enero de 2014. Independientemente de los cambios de monturas de unos pilotos a otros, destacan por encima de todo dos novedades importantes: El campeón, Xevi Pons, utilizará, debidamente adaptado, el Mini Cooper de PCR que durante 2013 pilotó Nani Roma en rallyes de tierra, ahora más ligero y con algo menos de potencia en su motor Lancer Turbo para hacerlo más adecuado al hielo, mientras que el tercer clasificado de la temporada pasada, Carlos Ezpeleta, estrena una nueva unidad tubular construida por Zanini Racing con carrocería Fiesta y motor Ford 2.3 con cárter seco preparado por Cosworth.

Las cuatro estructuras sobre las que gira la gestión de los coches presentan muchas novedades deportivas y técnicas. PCR Sport, el equipo que en 2013 alcanzó el máximo galardón, asistirá a tres vehículos, el citado Mini Cooper que conducirán Xevi Pons y el balear Pedro Font, el Mitsubishi Colt G de Gerard de la Casa y Sintu Vives, y el Citroën C4 Evo III de Teo Martín que alineará Raúl Romero, team manager del equipo Avintia Racing MotoGP, al que acompañarán pilotos que dicha estructura invitará.

Nuevo Ford Fiesta para Carlos Ezpeleta

Zanini Racing, el equipo de referencia en esta especialidad por ser el constructor y suministrador de materiales de la mayoría de los Protos G, está presente dando asistencia a cuatro coches. En primer lugar, Carlos Ezpeleta y su nuevo Ford Fiesta 2.3 equipando las últimas especificaciones ideadas por Antonio Zanini. El subcampeón de 2013, David Arroyo, ha adquirido el Citroën C4 Evo II que la pasada temporada conducía Ezpeleta, mientras que el Peugeot Evo II que condujo él ese año ha sido adquirido a su vez por Dorna Sports y se une al Peugeot 206 Evo I que ya poseía dicha compañía, coches en los que se montarán los invitados de MotoGP. La llegada de Dorna Sports con su importante programa deportivo y promocional a través del MotoGP Team, es uno de los grandes alicientes de la temporada andorrana, que permitirá importantes campañas de difusión televisiva internacional.

Todas estas incorporaciones han aconsejado hacer crecer la estructura sabadellense Totcar Sport, que se ocupará de la gestión de dos coches, el habitual Peugeot Evo III de Oriol Ribalta, que esté año compartirá con Fernando Monje Sr y Jr, este último Campeón de Europa de Turismos de 2012, y también el Peugeot Evo III exFerran Naudi que tendrá como piloto fijo a Josep Maria Salvans y cuyo segundo piloto será alternativamente Manel Arroyo o su hijo Alex. Cierra la lista un equipo, Med Competició, que asiste exclusivamente al Peugeot Evo II de Manel Guiral, patrocinado por Crèdit Andorrà. Quedan por ver los planes de Isidre Loan y su Ford RS G. De todos modos, hasta que no se cierre la lista de inscritos de la primera carrera las posibilidades de cambios o de ampliación son posibles.

GSeries 2 (2RM), también mejor ubicados

También en GSeries 2 (2RM) las pruebas de los distintos VW Golf GTI fueron constantes en la ‘G0’. Diez fueron las unidades presentes, entre las que destacaban nombres importantes de la categoría como Joan Sala (Kars Bosch Cars Service), Ramon Plaus (Plaus Motorsport), Lluís Bigordà (Bigordà Racing Team) y los 10 Jóvenes Pilotos, 9 de ellos del programa del Automòbil Club d’Andorra. Todos los participantes de la categoría reciben este año el aliciente de poder ubicarse en la nave del segundo paddock, por lo que las asistencias podrán hacer su trabajo también con más comodidad.

Calendario de las GSeries BPA 2014

11-1-14 G1 (tarde-noche)

12-1-14 G2 (mañana)

18-1-14 G3 (tarde-noche)

01-2-14 G0 (mañana) y G4 (tarde-noche)

15-2-14 G5 (tarde-noche)

22-2-14 G6 (mañana) y reparto de premios

Compactado de imágenes de la ‘G0’: https://vimeo.com/82491237

www.gseriesbpa.com / www.jas.es

Prensa ACA – GSeries BPA 2014

 

GSeries BPA 2014: Es presenta la millor temporada

Amb la celebració de la ‘G0’, l'assaig general de la que serà la novena temporada amb el format ideat per l’Automòbil Club d’Andorra, les GSeries BPA 2014 han mostrat el planter de màquines i de pilots que prendran part a les sis curses programades, un calendari que arrencarà oficialment els dies 11 i 12 de gener i conclourà el 22 de febrer.

Davant d’aquesta imminent temporada, l'esforç de l'organitzador, conjuntament amb Banca Privada d’Andorra, principal patrocinador del campionat, s'està notant en benefici del conglomerat humà que segueix el campionat. En primer lloc, el pàdoc de GSeries (4RM) ha estat traslladat just al costat de la pista, la qual cosa a més de còmode per a tots ha permès la instal·lació d'uns boxes en els quals pilots i mecànics puguin romandre sota recer de les inclemències i a més amb visió directa de les curses. Aquesta proximitat del pàdoc amb la pista permetrà, a més, una major agilitat al programa de proves. També és destacable l'esforç per fer del traçat una pista en general una mica més ampla i amb un mur de neu homogeni que la fa més segura.

En la ‘G0’, pilots, equips i mecàniques van trobar un Grandvalira Circuit en excel·lents condicions, amb una capa de gel molt dura i relliscosa al principi i unes condicions climatològiques bones amb una temperatura ambiental que va arribar fins als 5 graus sota zero. Tot i ser tandes de prova, es van aconseguir marcar cronos tan ràpids com si fossin sessions classificatòries (els millors pilots van rodar per sota dels 51” per volta), encara que de totes maneres l'important en aquest assaig va ser provar mecàniques, pneumàtics i recuperar la pròpia adaptació de pilots i personal tècnic a les condicions que imposa aquest campionat hivernal.

El campió Xevi Pons amb Mini Cooper

La ‘G0’ ha mostrat el gran rearmament que estan duent a terme els equips per ser el més competitius possibles quan comenci la temporada els dies 11 i 12 de gener de 2014. Independentment dels canvis de muntures d'uns pilots a uns altres, destaquen per sobre de tot dues novetats importants: El campió, Xevi Pons, utilitzarà, degudament adaptat, el Mini Cooper de PCR que durant 2013 va pilotar Nani Roma en ral.lis de terra, ara més lleuger i amb una mica menys de potència en el seu motor Lancer turbo per fer-lo més adequat al gel, mentre que el tercer classificat de la temporada passada, Carlos Ezpeleta, estrena una nova unitat tubular construïda per Zanini Racing amb carrosseria Fiesta i motor Ford 2.3 amb càrter sec preparat per Cosworth.

Les quatre estructures sobre les quals gira la gestió dels cotxes presenten moltes novetats esportives i tècniques. PCR Sport, l'equip que en 2013 va aconseguir el màxim guardó, assistirà a tres vehicles, el citat Mini Cooper que conduiran Xevi Pons i el balear Pedro Font, el Mitsubishi Colt G de Gerard de la Casa i Sintu Vives, i el Citroën C4 Evo III de Teo Martín que alinearà Raúl Romero, team manager de l'equip Avintia Racing MotoGP, al que acompanyaran pilots que aquesta estructura convidarà.

Nou Ford Fiesta per a Carlos Ezpeleta

Zanini Racing, l'equip de referència en aquesta especialitat per ser el constructor i subministrador de materials de la majoria dels Protos G, està present donant assistència a quatre cotxes. En primer lloc, Carlos Ezpeleta i el seu nou Ford Fiesta 2.3 equipant les últimes especificacions ideades per Antonio Zanini. El subcampió de 2013, David Arroyo, ha adquirit el Citroën C4 Evo II que la passada temporada conduïa Ezpeleta, mentre que el Peugeot Evo II que va pilotar ell l’any passat ha estat adquirit al seu torn per Dorna Sports i s'uneix al Peugeot 206 Evo I que ja posseïa aquesta companyia, cotxes que seran per als convidats de MotoGP. L'arribada de Dorna Sports amb el seu important programa esportiu i promocional a través del MotoGP Team, és un dels grans al·licients de la temporada andorrana, que permetrà importants campanyes de difusió televisiva internacional.

Totes aquestes incorporacions han aconsellat fer créixer l'estructura sabadellenca Totcar Sport, que s'ocuparà de la gestió de dos cotxes, l'habitual Peugeot Evo III d'Oriol Ribalta, que aquest any compartirà amb Fernando Monje Sr i Jr, aquest últim Campió d'Europa de Turismes de 2012, i també el Peugeot Evo III exFerran Naudi que tindrà com a pilot fix a Josep Maria Salvans i el segon pilot del qual serà alternativament Manel Arroyo o el seu fill Alex. Tanca la llista un equip, Med Competició, que assisteix exclusivament al Peugeot Evo II de Manel Guiral, patrocinat per Crèdit Andorrà. Queden per veure els plans d'Isidre Loan i el seu Ford RS G. De totes maneres, fins que no es tanqui la llista d'inscrits de la primera cursa les possibilitats de canvis o d'ampliació són possibles.

GSeries 2 (2RM), també millor situats

També en GSeries 2 (2RM) les proves dels diferents VW Golf GTI van ser constants en la ‘G0’. Deu van ser les unitats presents, entre les quals destacaven noms importants de la categoria com Joan Sala (Kars Bosch Cars Service), Ramon Plaus (Plaus Motorsport), Lluís Bigordà (Bigordà Racing Team) i els 10 Joves Pilots, 9 d'ells del programa de l’Automòbil Club d’Andorra. Tots els participants de la categoria reben aquest any l'al·licient de poder situar-se en la nau del segon pàdoc, per la qual cosa les assistències podran fer el seu treball també amb més comoditat.

Calendari de les GSeries BPA 2014

11-1-14 G1 (tarda-nit)

12-1-14 G2 (matí)

18-1-14 G3 (tarda-nit)

01-2-14 G0 (matí) i G4 (tarda-nit)

15-2-14 G5 (tarda-nit)

22-2-14 G6 (matí) i repartiment de premis

Compactat d’imatges de la ‘G0’: https://vimeo.com/82491237

www.gseriesbpa.com / www.jas.es

Premsa ACA – GSeries BPA 2014